برای جراحی لابیاپلاستی به چه مرکزی باید مراجعه کنیم؟

آشنایی با لابیاپلاستی

امروزه با توجه به درخواست روزافزون افراد برای جراحی های پلاستیک خدمات متنوعی از سوی پزشکان برای جراحی های پلاستیک زیبایی عرضه میشود که تاثیرات بسیار مثبتی در اعتماد به نفس افراد دارند یکی از این جراحی ها، عمل لابیاپلاستی است که ممکن است تعداد زیادی از افراد اطلاعات کاملی راجع به این روش و نحوه انجام آن نداشته باشند در متن زیر به طور کامل به بررسی روش لابیاپلاستی خواهیم پرداخت.

لابیاپلاستی چیست؟

اصطلاح لابیاپلاستی به روشی گفته میشود که با هدف کاهش اندازه لابیا مینور(لب های داخلی دستگاه تناسلی) انجام می شود به طوری که با لابیا ماژور(لب های بیرونی دستگاه تناسلی) کاملا همسو  شوند. این متد در واقع برای جوان سازی و زیبایی واژن انجام میشود و مشکل عدم تقارن بین لب ها را برطرف میکند. لابیا ماژور در واقع لب های بیرونی هستند که مو در این قسمت ها رشد میکند و لابیا مینور لب های داخلی هستند که بین لابیا ماژور قرار میگیرند.

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

انواع لابیاپلاستی:

در ابتدا تنها یک روش واحد برای جراحی لابیا وجود داشت اما با گذشت زمان و پیشرفت های علم پزشکی این جراحی به دو روش انجام می شود:

1)روش Trim: 

این روش متداول ترین روش جراحی لابیاپلاستی است و پرکاربردترین تکنیک مورد استفاده جراحان است. در این روش قسمت های اضافی لابیا مینور(لب های داخلی) برداشته و با استفاده از بخیه های قابل جذب،  بخیه زده میشود به طوری که با لابیا ماژور(لب های بیرونی) متقارن شود.یکی از مزایای این روش این است که قسمت های تیره لابیا را با برش دادن و برداشتن از بین میبرد.برای بسیاری از خانم ها قسمت های تیره لابیا یکی از اصلی ترین دلایلی است که آن ها تصمیم به جراحی لابیاپلاستی میگیرند.

2)روش wedge:  

در این روش یک برش vشکل یا مثلثی  از ضخیم ترین قسمت لابیای مینور برداشته می شود و سپس لبه های باقی مانده را به هم بخیه می زنند. این روش برای خانم هایی که احساس میکنند لابیای خارجی آن ها بیش از حد شل و آویزان است بسیار مفید است. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 بهترین روش لابیاپلاستی کدام است؟

برای تعیین این که کدام روش جراحی ممکن است برای شما بهتر و مناسب تر باشد باید اهداف خود از انجام این جراحی را با پزشک خود در میان بگذارید تا برای انتخاب گزینه ای که به بهترین وجه نیاز های شما را برآوره میکند شما را راهنمایی کند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که انتخاب روش مناسب لابیاپلاستی به آناتومی طبیعی و همچنین اهداف فرد بستگی دارد. 

دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی:

 دلایل بسیاری برای بزرگ شدن اندازه لابیا(لب های اطراف واژن) در زنان وجود دارد از جمله زایمان، بالا رفتن سن و پیری، فعالیت جنسی و عوامل ژنتیکی.زنان به چند دلیل عمده روش عمل جراحی را انتخاب میکنند، به عنوان مثال بسیاری از زنانی که از بزرگ شدن لابیا رنج می برند در ورزش، بهداشت، فعالیت های جنسی مشکل دارند و دچار عفونت های ادراری می شوند. اگر لابیای فرد حین رابطه جنسی کاملا به داخل فرو روند انجام این جراحی از نظر پزشکی ضروری است.

 توصیه هایی برای مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی: 

 ناحیه تناسلی زنان به طور کلی بسیار حساس است  و به مراقبت های مناسب نیاز دارد. بنابراین هنگام انجام روشی مانند عمل لابیاپلاستی، برخی از دستورالعمل های بعد از عمل وجود دارد که باید از آن ها آگاه باشید: 

 1)بعد از انجام این عمل نیاز به باند پیچی نیست اما باید محل مورد جراحی را دو بار در روز با دوش دستی بشویید. بهداشت شخصی بالا برای بهبودی سریع بسیار مهم و ضروری است.

2)بعد از جراحی ممکن است احساس سوزش ناخوشایندی داشته باشید اما به طور کلی نیازی به استفاده قرص های مسکن نیست. توصیه می شود به مدت 2 هفته لباس های زیر گشاد و راحت بپوشید.

3)توصیه می شود تا 2 روز بعد از عمل جراحی فرد تا حد امکان در رختخواب استراحت کند و از فعالیت های سنگین پرهیز کند.

4)تا زمانی که پزشک شما به شما اجازه نداده باید از فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری، دویدن و سایر فعالیت های مشابه پرهیز کنید. بازگشت زودرس به فعالیت ها می تواند به زخم های ایجاد شده ناشی از عمل فشار وارد کند و روند بهبودی شما را به تاخیر بیاندازد. 5)پس از گذشت 4 هفته از عمل میتوانید فعالیت های جنسی خود را از سر بگیرید.

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

آیا عمل لابیاپلاستی تحت بیهوشی انجام می شود؟

 لابیاپلاستی یک عمل جراحی سرپایی است. این جراحی در مدت زمانی حدود یک ساعت انجام می شود. بسته به برنامه ی درمانی که پزشک شما برای شما در نظر گرفته، می توان این عمل را تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی انجام داد. 

انجام عمل لابیاپلاستی چه عوارض و خطراتی دارد؟

 عوارض پس از این عمل بسیار محدود و غیر معمول است اما می تواند شامل موارد زیر باشد:

خونریزی که به طور معمول در عرض 24 الی 72 ساعت خود به خود متوقف می شود

عفونت که با داروهای آنتی بیوتیک یا ضد قارچ قابل درمان است

خشکی مزمن واژن که ممکن است منجر به رابطه ی جنسی دردناک شود

بهبودی بعد از عمل:

به طور معمول بیماران بعد از انجام این عمل باید یک هفته در منزل استراحت کنند و در این مدت می توانند تورم و درد خود را با استفاده از یک کمپرس آب سرد تا حد زیادی کاهش دهند. این کار را می توان به مدت 20 دقیقه مداوم انجام داد. زخم های ایجاد شده ناشی از جراحی ظرف مدت 10 روز برطرف می شوند و از آن جایی که از بخیه های قابل جذب استفاده می شود، نیازی به برداشتن بخیه ها از این ناحیه نیست. 

مزایای روش لابیاپلاستی چیست؟

1)زیبایی واژن: طی این عمل، بافت های تیره و آویزان لب های واژن برداشته می شود هم چنین بافت اضافی واژن کاملا از بین می رود این روش درمانی به طور کلی یک واژن کوچک، مرتب و جذاب برای فرد به ارمغان می آورد.

2)راحتی فرد: هنگامی که لب های داخلی واژن بزرگ تر از حد نرمال باشند پوشیدن انواع خاصی از لباس ها برای فرد ناخوشایند و آزار دهنده است. شلوار جین های تنگ، لباس زیر تنگ و حتی لباس شنا می تواند برای این افراد فشار زیادی روی ناحیه تناسلی ایجاد کند. از طریق این عمل جراحی می توان مشکلات مربوط به این نوع از فشار و اصطکاک را بر روی واژن تا حد زیادی کاهش داد.

3)افزایش اعتماد به نفس: از بین بردن بافت های اضافی واژن می تواند ظاهری جوان و شاداب به واژن بدهد. زنانی که از شکل، اندازه یا ظاهر لابیا خود ناراضی هستند میتوانند به این روش اعتماد کنند تا راحتی جسمی و اعتماد به نفس جنسی خود را بازیابند.

4)کاهش درد: هنگامی که به دلایلی همچون زایمان و بالا رفتن سن لب های واژن آویزان می شود درد و ناراحتی هنگام انجام فعالیت های جنسی و یا فعالیت های ورزشی مانند دوچرخه سواری به یک مشکل جدی بدل میشود که با انجام این جراحی این مشکلات تا حد زیادی برطرف می شود. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

برای جراحی لابیاپلاستی به چه مرکزی باید مراجعه کنیم؟

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی و انجام بیش از 7 هزار عمل زیبایی واژن یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه جراحی لابیاپلاستی می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر جراحی لابیاپلاستی خود را به ایشان بسپارید و با دریافت مشاوره های کامل قبل از عمل، از نتیجه حاصله اطمینان کافی را کسب کنید. 

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی