روش های درمان لک ها و ترک های حاملگی

روش های درمان لک ها و ترک های حاملگی

ترک های پوستی به چه دلیل ایجاد می شوند؟

در دوران بارداری پوست با سرعت بسیار زیادی در حال گسترش است به ویژه در ماه های ششم و هفتم که می تواند باعث ایجاد ترک های پوستی در افراد شود. در واقع این ترک های پوستی هر زمان که پوست بیش از حد کشیده شود ایجاد می شود مانند بلوغ، بارداری، کاهش وزن و یا عوارض جانبی ناشی از برخی داروها. به طور معمول در ناحیه ی شکم در دوران بارداری یا ناحیه باسن و پا افزایش وزن سریع اتفاق می افتد که باعث ایجاد ترک های پوستی می شوند. وقتی لایه های بیرونی پوست ضعیف می شوند، پوست کشیده می شود. پوست کشیده نازکتر و شفاف تر است بنابراین رنگ، بافت و یکپارچگی آن با پوست طبیعی متفاوت است گرچه این ترک های پوستی طبیعی اند اما روش های بسیاری برای درمان لک ها و ترک های حاملگی وجود دارد که به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

چه روش هایی برای درمان لک ها و ترک های حاملگی وجود دارد؟

روش های درمانی با لیزر:

روش های درمانی با لیزر یکی از موثرترین روش ها برای درمان لک ها و ترک های حاملگی است. پزشکان از روش لیزر درمانی برای رسیدن به لایه های زیرین پوست استفاده می کنند. این روش روند طبیعی بهبودی بدن، از بین بردن بافت آسیب دیده و بازسازی آن با استفاده از کلاژن را شامل می شود. این کلاژن هم باعث بهبود بافت پوست و رنگ پوست شده و باعث می شود ترک های پوستی به آرامی از بین بروند.درمان لک ها و ترک های حاملگی با استفاده از لیزر درمانی برای هر نوع پوستی از جمله پوست های بسیار روشن و بسیار تیره نیز مناسب است.

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

لیزر درمانی چگونه انجام می شود؟

 از دو نوع لیزر برای درمان لک ها و ترک های حاملگی استفاده می شود که شامل لیزرهایAblative  (تخریبی) و لیزر Non-ablative (غیر تخریبی) هستند. لیزرهای تخریبی با از بین بردن لایه فوقانی پوست، ترک های پوستی را درمان می کنند. بافتهای پوستی که به تازگی تولید شدند از نظر بافت و ظاهر نرم تر خواهند بود. لیزرهای غیر تخریبی لایه فوقانی پوست را از بین نمی برند. در عوض آن ها مناطق زیرین پوست را هدف قرار می دهند تا تولید کلاژن را از داخل و خارج افزایش دهند. بسته به نوع لیزر مورد استفاده کل این فرآیند بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد. لیزر درمانی همچنین با تحریک تولید ملانین در ناحیه دارای ترک و لکه، سلول های رنگدانه ای را در پوست شما فعال می کند و این باعث می شود رنگ ترک های موجود روی پوست با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب شود. 

روش PRP:

  یکی از روش ها برای درمان لک ها و ترک های حاملگی استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت با میکرونیدلینگ یا تزریق PRP به طور مستقیم به آن منطقه است. PRP غلظت بالایی از عناصر سلولی موجود در خون شماست که باعث رشد سلول، ترمیم بافت و تولید کلاژن می شود. هنگامی که از پلاسمای غنی از پلاکت برای درمان ترک های پوستی استفاده می شود، فاکتور های رشد و سلول های بنیادی با هم کار می کنند تا سلول های پوست موجود در لایه های زیر لایه سطحی را تقویت کنند که باعث تغییر رنگ و بافت پوست شده و موجب می شود پوست صاف و کشیده به نظر برسد. 

روش PRPچگونه باعث درمان لک ها و ترک های حاملگی می شود؟

برای انجام این روش ابتدا خون از بیمار دریافت می شود سپس خون تحت سانتریفیوژ قرار می گیرد و پلاسمای غنی از پلاکت به دست می آید که به مناطق حاوی ترک و لکه تزریق می شود. این روش بسیار ایمن است و به دلیل این که از خون خود فرد استفاده می شود خطر واکنش آلرژی زا یا واکنش ایمنی وجود ندارد. فاکتور های رشد موجود در پلاسمای غنی از پلاکت باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین شده و ترک های پوستی را از بین می برد. بیماران حدود 3 تا 4 هفته پس از درمان متوجه بهبود قابل ملاحظه می شوند.

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

روش میکرونیدلینگ:

  میکرونیدلینگ، لایه میانی پوست فرد که در آن ترک هایی ایجاد شده، هدف قرار می دهد. در این روش سوزن های ریزی به پوست فرد زده می شود تا تولید کلاژن را تحریک کند. افزایش کلاژن و الاستین باعث بازسازی پوست می شود و می تواند ظاهر پوست را بهبود بخشد و ترک های پوستی را درمان کند. برای موثر بودن درمان لک ها و ترک های حاملگی با میکرونیدلینگ باید در چند جلسه شرکت درمانی شرکت داشته باشید. 

میکرونیدلینگ چگونه باعث درمان لک ها و ترک های حاملگی می شود؟

 میکرونیدلینگ نوعی طب سوزنی با چگالی بالاست که با ده ها سوزن کوچک نصب شده روی غلتک کوچک یا دستگاهی شبیه قلم انجام می شود. هنگامی که نقاط دارای ترک در پوست، صدها بار توسط این سوزن های کوچک سوراخ شود، پوست به طور طبیعی با مکانیزم ترمیم کننده ای که تولید کلاژن جدید را تحریک می کند باعث بازسازی پوست می شود. 

روش کربوکسی تراپی:

 کربوکسی تراپی یکی از روش های ایمن و اثبات شده از نظر بالینی برای درمان لک ها و ترک های حاملگی است. کربوکسی تراپی به طور چشمگیری می تواند ترک های پوستی را کمرنگ کند و به حداقل برساند. این روش با استفاده از میکروسوزن برای تزریق کربن دی اکسید زیر پوست انجام می شود. درمان ها به طور معمول از 15 تا 45 دقیقه طول می کشد و برای گرفتن نتیجه مطلوب لازم است جلسات حدود 4 تا 5 بار تکرار شوند. 

کربوکسی تراپی چگونه باعث درمان لک ها و ترک های حاملگی می شود؟

 در حین درمان، مقادیر کمی از گاز کربن دی اکسید با استفاده از میکروسوزن ها به زیر پوست تزریق می شود. از آن جا که ما هنگام تنفس اکسیژن را استنشاق می کنیم و دی اکسید کربن را بازدم می کنیم وجود کربن دی اکسید اضافی بدن را فریب می دهد  و باعث می شود تصور کند سطح اکسیژن کم است. سلول های قرمز خون با سرعت زیاد به ناحیه تحت درمان انتقال پیدا می کنند و با تحریک گردش خون و بهبود خاصیت ارتجاعی آن باعث بهبود وضعیت ترک های پوستی می شوند. کربن دی اکسید با گسیل کردن سلول های قرمز خون باعث بهبود اکسیژن رسانی و  رساندن مواد مغذی به پوست می شود. کربن دی اکسید همچنین تولید موضعی فاکتور رشد وریدی را تحریک می کند که منجر به بهبود کیفیت بافت پوست می شود. کربوکسی تراپی با تحریک تولید کلاژن می تواند باعث ضخیم شدن پوست و درمان لک ها و ترک های حاملگی شود. 

برای درمان لک ها و ترک های حاملگی به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟

 دکتر شهره درویش زاده جراح و متخصص زنان زایمان نازایی و زیبایی زنان با 25 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه زیبایی زنان و عضویت در انجمن جراحان آمریکا توانسته اند با به روزترین متدها و مجهزترین دستگاه ها مشکلات مربوط به زیبایی زنان از جمله ترک های پوستی بعد از حاملگی بسیاری از بانوان را حل کنند و اعتماد به نفس از دست رفته ناشی از این مشکلات را به بانوان هدیه کنند. در صورتی که لکه ها و ترک های پوستی دوران بارداری و زایمان موجب کاهش اعتماد به نفس شما شده با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر شهره درویش زاده می توانید با خیالی آسوده از شر ترک های پوستی خود راحت شوید و زیبایی و جوانی را به پوست خود باز گردانید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی