جراحی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)

جراحی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)

عمل جوانسازی واژن : با بالا رفتن سن ، لاغر شدن زیاد و یا زایمان طبیعی اغلب خانم ها دچار مشکل کشیدگی بیش از حد عضلات واژن می شوند. که از عواقب آن نارضایتی از شکل و ظاهر واژن و کاهش حساسیت جنسی می توان نام برد. معمولا بعضی خانم ها از بیان کردن این مشکل و مشاوره گرفتن از دکتر خود احساس خجالت می کنند ولی خبر خوب اینجاست که این مشکل با این عمل به راحتی قابل درمان است و به هیچ عنوان جای نگرانی نیست (جراحی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)).

عملی است که برای از بین بردن شل شدگی عضلات واژن استفاده می شود. عمل تنگ کردن واژن باعث سفت و مستحکم شدن عضلات واژن شده و لذت رابطه جنسی را افزایش می دهد. در کل این عمل که یک عمل زیبایی به حساب می آید بافت واژن را ترمیم کرده و ظاهری طبیعی و زیبا به واژن می دهد.

واژینوپلاستی

واژن یک اندام بسیار مهم برای خانم‎هایی است که به سلامتی خود و اندام خود اهمیت می‎دهند و امروزه زنان زیادی به اهمیت خاصی به زبیاسازی آن نیز می‎دهند این امر به این معنی است که امروزه در همه جای دنیا راهکارهای زیاد پزشکی در جهت جوان سازی و زیبایی اندام هایی مانند واژن انجام می‎شود که برای دیگر مشکلاتی که ممکن است در زندگی فرد با آنها در گیر شود نیز مفید می‎باشد.

واژینو پلاستی یکی از راه کارهای زیبایی برای جوان سازی واژن و رفع مشکلات آن می‎باشد. واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی است که با هدف تنگ کردن واژن و جوان سازی آن انجام می‎شود. این جراحی زیبایی در کنار وجهه زیبایی بخشی و بهبودد کیفیت روابط زناشویی سلامت واژن و پیشگیری از ابتلا به مشکلات زنانه‎ای مانند افتادگی رحم، مثانه  دیگر اندام های لگنی را نیز تضمین می‎کند. گشاد شدن اژن در بین زنانی که تجربه‎هایی مانند بارداری را از سر گذرانده‎اند بسیار شایع است. بنابراین واژینوپلاستی روشی است برای جوان سازی واژن و دسترسی سریع به سلامت واژن.

از عمده مشکلاتی که زنان بعد از تجربه زایمان از آن شکایت می‎کنند کشش واژن و کانال زایمان می‎باشد. این اتفاق می‎تواند از توانایی واژن و حتی قدرت آن برای مسائلی مثل برقراری رابطه جنسی و تجربه دوباره زایمان بکاهد.

افسردگی در دوران یائسگی

واژینوپلاستی در تهران

تحریک جنسی در بانوان به عوامل بسیاری بستگی دارد که در صورت عدم رعایت درست و به جای آن‌ها ممکن است زوجین به نتیجه‌ی دلخواه خود دست نیایند. از دلایلی که ممکن است سبب عدم رضایت بخشی رابطه جنسی در مردان و زنان شود می‌توان به عدم تحریک به دلیل افزایش سن، گشادی واژن و … اشاره کرد. این مشکلات درمان‌های مختلفی دارد که اغلب به دلیل عدم تاثیر مطلوب و یا ماندگاری کوتاه مدت نتیجه دلخواه را برای فرد ایجاد نمی‌کند. امروزه با پیشرفت روز افزون صنعت پزشکی روش‌های علمی برای حل این دست از معضلات به وجود آمده است که نتایج ماندگارتری را در پی دارد. یکی از این درمان‌ها واژینوپلاستی است که به رفع گشادی واژن بانوان که ممکن است به دلایل مختلفی مانند بیماری، مادرزادی بودن آن و یا آسیب‌های جسمی که هنگام زایمان برای فرد ایجاد شود  مربوط می‌شود.

عمل زیبایی واژن در تهران

  • واژینوپلاستی : اکثر خانم هایی که دچار شل شدگی دیواره ی واژن و یا ضعیف شدگی عضلات کف لگن شده اند عمل واژینوپلاستی را انجام می دهند. علت این مشکلات می تواند زایمان و یا بالا رفتن سن باشد.
  • پرینوپلاستی : این عمل برای خانم هایی مناسب است که دچار پارگی پرینه شده اند. پرینه حد فاصل واژن تا مقعد است که به دلیل زایمان رخ می دهد. دلایلی که می تواند باعث پارگی پرینه شود عبارتند از: درشت بودن کودک، استفاده از ابزار زایمان مانند فورسپس و اضافه وزن زیاد در بارداری

معمولا چون هنگام زایمان طبیعی مادر فشار زیادی متحمل می شود ، متوجه پارگی پرینه نمی شود. تنها راه تشخیص آن ویزیت توسط پزشک است.

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

فواید انجام واژینوپلاستی

واژینوپلاستی یکی از انواع روش‌ها برای بهبود ظاهر یا عملکرد واژن است. از سایر روش‌های موثر برای جوانسازی واژن می‌توان به لابیاپلاستی (Labiaplasty) و ولووپلاستی (Vulvoplasty) اشاره کرد.

در لابیاپلاستی لوب‌های گوشتی واژن کوچک‌تر می‌شوند و ظاهر بهتری پیدا می‌کنند، درحالی‌که در ولووپلاستی شکل قسمت خارجی واژن تغییر می‌کند. اگرچه همیشه ضرورتی برای انجام جراحی‌های زیبایی لابیاپلاستی و ولووپلاستی وجود ندارد، اما انجام هرچه سریع‌تر واژینوپلاستی برای افراد زیر در اولویت است:

  • زنانی‌که به‌دنبال ترمیم نقایص زایمان یا ضربه به واژن برای بهبود عملکرد جنسی خود هستند.
  • زنانی‌که پس از رادیوتراپی یا برداشتن واژن برای درمان سرطان، نیاز به بازسازی واژن دارند.
  • زنان متولد شده با ناهنجاری‌های مادرزادی که بر رشد و تکامل واژن تأثیر می‌گذارند.

وجود هرگونه مشکل در ساختار واژن می‌تواند مانع از انجام فعالیت جنسی و بروز عوارض جسمی و روانی در آینده مانند کاهش اعتماد‌به‌نفس شود. بنابراین از تنگ کردن واژن به روش جراحی واژینوپلاستی برای افزایش رضایت جنسی خود تردید نکنید.

 
وبسایت دکتر شهره درویش زاده

جراحی واژینوپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

درحالی‌که واژینوپلاستی را می‌توان تحت بیهوشی موضعی انجام داد، اما بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که آن را تحت بیهوشی عمومی انجام دهند. اگر واژینوپلاستی برای ترمیم آسیب واژن بعد از زایمان طبیعی در نظر گرفته شود، مراحل انجام آن شامل موارد زیر است:

  • حذف پوست اضافی داخل واژن با چاقوی جراحی یا لیزر
  • استفاده از بخیه‌های قوی برای محکم کردن بافت شل زیر پوست در تمامی نواحی عمقی واژن
  • بخیه زدن پوست مخاطی پس از اطمینان از سفت شدن کانال واژن
  • کاهش اندازه دهانه واژن برای زیبایی بیشتر و درصورتی‌که پوست خارجی واژن حالت بیرون‌زده داشته باشد.

واژینوپلاستی برای ترمیم نقایص مادرزادی (مشکلی که شما با آن متولد شده‌اید)، ممکن است شامل مراحل زیر باشد:

  • ایجاد یک واژن کاربردی با شکل مناسب به کمک برداشتن بافت‌های اضافی یا ساختارهای غیر طبیعی
  • استفاده از بخیه برای ترمیم و سفت کردن ساختار جدید واژن

تجربه نشان داده است که انجام به‌موقع این کار، مانع از تجمع خون در دوران قاعدگی پس از شروع دوران بلوغ می‌شود. در ادامه این مطلب می‌توانید عکس عمل واژینوپلاستی و فیلم عمل واژینوپلاستی را مشاهده کنید.

آیا تنگ کردن واژن درد دارد؟

به دلیل دریافت بیهوشی یا بی حسی های موضعی حین عمل، هیچ گونه دردی توسط بیمار احساس نمی شود. اما بعد از عمل جراحی هرگونه درد و تورمی را می توان با مصرف داروهای مسکن و البته زیر نظر پزشک التیام بخشید. ممکن است که بیمار تا 1 الی 2 هفته احساس درد و تورم داشته باشد که این احساس خود به خود بعد از مدتی از بین می رود.

درمان عمل تنگی واژن چیست ؟

یکی از دغدغه های رایج حین برقراری رابطه جنسی، داشتن رضایت کافی از رابطه جنسی می باشد. در واقع لذت و رضایت کافی از رابطه جنسی بر کیفیت زندگی اثر بسزایی دارد. یکی از عوامل که موجب نارضایتی از رابطه جنسی می شود، گشادی واژن در خانم هاست. بنابراین برای داشتن کیفیت زندگی بیشتر، باید به دنبال راهی جهت درمان گشادی واژن بود. در این راه می توان به درمان هایی از قبیل اجرای تمرینات کیگل، استفاده از محرک الکتریکی، استفاده از وزنه مخروط واژن، لیزر درمانی، نئوکنترل و در آخر استفاده از جراحی می باشد.

مزایای تزریق چربی به واژن چیست؟

برای جراحی واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن) در تهران به چه مرکزی باید مراجعه کنیم؟

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی و انجام بیش از 7 هزار عمل زیبایی واژن یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه جراحی های زنان و می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر جراحی لابیاپلاستی و واکسیناسیون HPV و درمان زگیل تناسلی خود را به ایشان بسپارید و با دریافت مشاوره های کامل قبل از عمل، از نتیجه حاصله اطمینان کافی را کسب کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی