دلایل خروج باد واژن

دلایل خروج باد واژن

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با دلایل خروج باد واژن است. از این رو ما در این مطلب توضیح می دهیم که باد واژن نشانه چیست و سپس راه های درمان باد واژن را توضیح می دهیم. 

 در واقع باد واژن یک امر کاملا طبیعی در اکثر زنان است که به دلایل مختلفی به وجود می آید. زمانی این باد از واژن خانم ها خارج می شود که هوا در داخل واژن حبس شده باشد. افرادی که این اتفاق برای آن ها می افتد نباید نگران این موضوع باشند چرا که این باد هیچ خطری برای شما ندارد و یک امر کاملا طبیعی است. اما باید دقت داشته باشید که تکرار این باد در برخی از افراد سبب ایجاد مشکلاتی مثل فیستول واژنی می شود. البته باید بدانید که به وجود آمدن این بیماری یک اتفاق کاملا نادر می باشد. که در صورت بروز چنین مشکلی حتما باید بیمار درمان شود. 

 از آنجایی که خروج باد واژن در اکثر زنان وجود دارد و یک امر رایج و طبیعی است لذا ما در این مطلب توضیح می دهیم که علت خروج این گاز چیست. حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

 خروج باد واژن نشانه چیست؟ 

 در واقع همیشه مقداری گاز یا هوا در داخل واژن وجود دارد و زمانی که این هوا یا گاز به صورت حباب های بزرگی درآمدند از واژن خارج می شوند. به این صورت می توان گفت که زمانی که هوا یا گاز در داخل واژن محبوس شده باشد سبب به وجود آمدن باد واژن می شود. خارج شدن چنین گازی از واژن هم می تواند به صورت کاملا ارام باشد و هم به صورت ناگهانی باشد. در هر صورت خروچ چنین بادی از واژن با صدایی همراه است که این صدا به دلیل ارتعاش گازهایی است که در داخل واژن به دام افتاده اند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 این هوای به دام افتاده زمانی که می خواهد از واژن یا مهبل خارج شود از خود صدایی به مانند صدای گاز روده تولید می کند. خروج چنین گازی در اکثر زنان به دلایل مختلفی وجود دارد و خانم ها از بروز چنین پدیده ای نباید نگران باشند چرا که اصلا خطرناک نیست. اما در برخی مواقع که بسیار نادر هم می باشد این باد باعث ایجاد مشکلات خطرناکی مثل فیستول واژن می شود که حتما باید آن را درمان کرد. حال این باد به چه دلایلی به وجود می اید. 

 دلایل خروج باد واژن چیست؟ 

 خروج باد واژن به دلایل مختلفی بستگی دارد. در واقع هر چیزی که وارد واژن می شود می تواند این گازها را درون واژن حبس کند. حتما خانم هایی که دچار چنین مشکلی هستند باید دلایل آن را بدانند چرا که برخی از این دلایل مهم هستند و در زمان مراجعه به پزشک متخصص، پزشک این دلایل را بررسی می کند. از مهم ترین دلایل خروج باد واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

خروج باد واژن در زمان فعالیت های جنسی:

یکی از رایج ترین عواملی که سبب بروز باد واژن می شود فعالیت های جنسی است که این مورد در اکثر خانم ها مشترک است. همان طور که اشاره نمودیم هر چیزی که وارد واژن شود می تواند هوا را داخل آن حبس کند یا این هوا را داخل واژن جابه جا کند. از رایج ترین عواملی که سبب جابه جایی و حبس شدن این هوا داخل واژن می شوند می توان به آلت تناسلی مرد و انگشت و تامپون و یا هر شی دیگری که وارد واژن می شود اشاره نمود. این پدیده حتی در مواردی که پزشک متخصص برای معاینات لگن اشیایی مثل دستگاه اسپکولوم را به درون واژن می فرستد هم اتفاق می افتد. در فعالیت های جنسی با ورود و خروج آلت تناسلی مرد به داخل واژن مقداری هوا به داخل واژن وارد می شود که همانجا محبوس می شود. زمان خروج آلت تناسلی یا منقبض شدن عضلات واژن در اثر ارگاسم این باد از مهبل خارج می شود. خروج چنین بادی از واژن با صدا همراه است که فرد حتی می تواند خروج این حباب را احساس کند. لازم به ذکر بدانید شکل های مختلف روابط جنسی مثل رابطه ی جنسی دهانی هم می تواند هوا را به واژن وارد کند اما این هوا در زیر دیافراگم جمع خواهد شد و سبب می شود که فرد در قسمت بالایی شکم خود و یا در قفسه  سینه ی خود احساس درد کند. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

خروج باد واژن به دلیل اختلالات موجود در وضعیت عملکرد لگن:

همان طور که گفتیم صدای باد واژن به مانند صدای باد روده است لذا این باد می تواند به دلیل اختلالاتی در وضعیت عملکرد لگن باشد. مثلا ممکن است این باد به دلیل دیافراگم های لگن باشد. همچنین برخی از بیماری ها مثل ضعیف شدن لگن بر اثر زایمان یا پیر شدن یا اضافه وزن، افتادگی مثانه و بی اختیاری در ادرار و مدفوع می توانند سبب افزایش خروج گاز از واژن شوند. همان طور که اشاره نمودیم این باد اصلا خطرناک نیست فقط در برخی مواقع سبب خجالت خانم ها می شود. 

خروج باد واژن به دلیل انجام حرکات ورزشی و کششی:

همان طور که گفتی هر عاملی که سبب ورود هوا به داخل واژن شود می تواند این باد را به وجود آورد. یکی از این دلایل ورزش کردن است. لذا در حین انجام حرکت های ورزشی و تغییر شکل دادن ها این باد از واژن خارج می شود. عموما خانم هایی که حرکات ورزشی خاص مثل یوگا را انجام می دهند صدای این باد و خروجش را حس می کنند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

فیستول واژن:

فیستول یک حفره ی تو خالی است که بین دو اندام داخلی مثل لگن و شکم به وجود می آید و سبب می شود این دو عضو به هم متصل شوند در صورتی که باید جدا از هم باشند. این مسیر و حفره ی غیر طبیعی زمانی که ایجاد شد باعث می شود که واژن به عضوهای دیگری مثل مثانه یا روده ی بزرگ و کوچک وصل شود. در صورتی که این حفره ی تو خالی به روده ی بزرگ یا مقعد وصل شود سبب می شود که مدفوع از واژن خارج شود. این حفرهی غیر طبیعی از دیگر دلایل خروج باد واژن می باشد. یکی از نشانه هایی که باعث می شود فرد متوجه شود خروج این باد از واژن به دلیل فیستول واژن این است که این باد بوی خیلی بد و قوی دارد. از عواملی که سبب ایجاد فیستول واژن می شوند می توان به زایمان و روش های درمانی سرطان اشاره کرد و لذا زمانی که بوی باد واژن شما غیر طبیعی و قوی بود و همچنین دارای ترشحاتی بودید حتما به پزشک مراجعه کنید. از علائم فیستول واژن می توان به نشتی مدفوع به ادرار، داشتن اسهال و دل درد و حالت تهوع، داشتن ادرار یا ترشحات با بوی بد و عفونت های ادراری مکرر اشاره کرد. 

 راه های درمان باد واژن 

 راه های درمان باد واژن از سوی پزشکان بسیار متفاوت است. برخی از پزشکان انجام ورزش های کگل را پیشنهاد می کنند. این تمرینات هم باعث قوی شدن عضلات لگن می شوند و هم باد واژن را کم می کنند. انجام تمرینات کگل به این صورت است که در زمان ادرار کردن عضلات خود را منقبض کنید تا ادرارتان قطع شود. مدت زمان این انقباض ها 10 ثانیه است. اگر روزانه بتوانید 3 الی 10 بار این کار را انجام دهید به درمان باد واژن خود بسیار کمک کرده اید. 

برای درمان مشکل خروج باد واژن به کدام پزشک باید مراجعه کنم؟

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه بیماری های زنان می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر به ایشان مراجعه کنید و روند درمان خود را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی