وبسایت دکتر شهره درویش زاده

دلایل خونریزی هنگام سکس چیست؟

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با موضوع خونریزی هنگام سکس است. از این رو ما در این مطلب به معرفی دلایل خونریزی هنگام سکس و راه های درمان خونریزی هنگام سکس می پردازیم. 

 در واقع خونریزی هنگام سکس در بین خانم هایی که هنوز دوره ی عادت ماهیانه دارند یک امر غیر طبیعی نیست. در واقع خونریزی واژن بعد از سکس برای خانم های یائسه هم اتفاق افتاده است و حتی در این زنان بیشتر هم می باشد. این مساله برای بسیاری از خانم ها نگران کننده است. درست است که خونریزی هنگام سکس می تواند یک عامل نگران کننده باشد اما همیشه این موضوع خطرناک نیست و در بسیاری از مواقع هم خوش خیم است. از آنجایی که 10 درصد از زنان در زمان روابط جنسی، خونریزی هنگام سکس را تجربه کرده اند ما نیز بر آن شدیم تا در این مطلب به دلایل خونریزی هنگام سکس بپردازیم و این مطلب را مورد بررسی قرار دهیم. حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد خونریزی هنگام سکس افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

نکاتی در مورد خونریزی هنگام سکس

 قبل از اینکه در مورد دلایل خونریزی هنگام و بعد از روابط جنسی صحبت کنیم ابتدا باید چند حقیقت در مورد این موضوع بیان کنیم. حقایقی که در مورد خونریزی پس از روابط جنسی باید بدانید عبارتند از: 

  •  اولین نکته ای که باید در این زمینه بدانید این است که منابع خونریزی در این زمان متفاوت می باشد. در واقع دلیل این خونریزی به این موضوع بستگی دارد که شخص مورد نظر پریود می شود یا خیر.
  • نکته ی دوم این است که اگر خونریزی واژن بعد از سکس به دوره ی عادت ماهیانه ی شخص مربوط است پس این خونریزی را نمی توان خونریزی بعد از سکس دانست.
  • همچنین باید این نکته را بدانید هر شخصی که در روابط جنسی دارد ممکن است که این نوع خونریزی را تجربه کند. 

 آیا خونریزی هنگام سکس خطرناک است؟

 یکی از مهم ترین سوالات برای خانم هایی که این نوع خونریزی را تجربه کرده اند این است که آیا این خونریزی خطرناک است یا خیر؟ در رابطه با این سوال باید گفت بر اساس تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است حدود 10 درصد از خانم هایی که هنوز دوره ی قاعدگی دارند با این نوع خونریزی ها مواجه شده اند. البته بیشترین درصد این آمار متعلق به خانم های یائسه است. حدود 46 تا 63 درصد از زنانی که یائسه شده اند به دلیل اینکه هورمون های آن ها تغییر کرده است و بافت واژن ﺁن ها دیگرخاصیت ارتجاعی خود را از دست داده است این نوع خونریزی را تجربه می کنند. در واقع این تغییرات هورمونی و تغییر یافتن بافت ارتجاعی واژن سبب می شود این زنان دچار عوارضی مثل خشکی و حساسیت و لکه بینی و همچنین خونریزی هنگام سکس شوند. 

 شایع بودن این موضوع سبب شده که خونریزی هنگام و بعد از روابط جنسی برای خانم ها یک موضوع نگران کننده باشد. در این راستا باید ذکر کرد اگر چه این خونریزی ها به دلایلی صورت می گیرند که اصلا جای نگرانی ندارند اما در برخی از مواقع این خونریزی ها نشانه ی یک مشکل حاد و جدی می باشند. 

 دلایل خونریزی هنگام سکس

 دلایلی که خانم با خونریزی هنگام و بعد از روابط جنسی مواجه می شوند شامل موارد زیر می باشد: 

 خونریزی واژن بعد از سکس به دلیل عفونت های مقاربتی:

یکی از رایج ترین دلایل خونریزی هنگام سکس عفونت های مقاربتی می باشند. عفونت های مقاربتی خود انواع مختلفی دارند که شامل کلامیدیا و سوزاک، تریکومونیازیس و سفلیس و تبخال تناسلی می باشد. این عفونت ها هر کدام دارای علائمی هستند. مثلا عفونت های کلامیدیا و سوزاک بیماری هایی هستند که علائمشان درد لگن و داشتن ترشحات واژن و سوزش و تکرر ادرار می باشد. این علائم سبب التهاب می شود که در نتیجه ی آن در زمان روابط جنسی رگ های خونی متورم می شوند و لذا خونریزی می کنند. هر چه این عفونت بیشتر باشد خونریزی هم بیشتر است. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

سرطان دهانه رحم

 علائم عفونت مقاربتی تریکومونیازیس هم ترشحات و هم خون ریزی دهانه ی رحم می باشد. این نوع عفونت بر اثر یک انگل تک سلولی به وجود می آید. این عفونت نیز سبب خونریزی هنگام سکس می شود و می توان با یک آنتی بیوتیک آن را درمان کرد. از علائم سفلیس و تبخال تناسلی هم می توان به عارضه های پوستی اشاره کرد. این عفونت ها هم می تونند از دیگر دلایلی خونریزی واژن بعد از سکس باشند. عارضه های پوستی این نوع عفونت ها عموما در بیرون واژن می باشند اما در برخی از مواقع در داخل واژن هم به وجود می آیند که با تحریک شدنشان، خونریزی ایجاد می شود. 

 پولیپ خوش خیم:

یکی دیگر از دلایل خونریزی واژن بعد از سکس می تواند پولیپ ها باشند. پولیپ ها خود به دو نوع پولیپ دهانه ی رحم که یک پولیپ خوش خیم است و پولیپ درون رحم یا همان پولیپ آندومتر تقسیم می شوند. 

 پولیپ دهانه ی رحم:

این نوع پولیپ ها عموما در خانم هایی ظاهر می شود که چند بارداری داشته اند. عموما این پولیپ ها در دوره ی 40 تا 50 این خانم ها به وجود می آیند. این پولیپ ها یا قرمز یا بنفش رنگ هستند و شکل آن ها لوله ای است. ساختار آن ها به گونه ای است که مملو از مویرگ ها می باشند و این مویرگها با کوچکترین لمسی پاره و سبب خونریزی می شوند. از این رو یکی از دلایل خونریزی بعد از سکس محسوب می شوند. 

 پولیپ درون رحم یا پولیپ آندومتر: این نوع پولیپ توده ای و نرم اند و عموما در زنان 36 تا 55 ساله به وجود می آید. از آنجایی که این پولیپ ها از داخل رحم به بیرون می روند لذا هم دوران قاعدگی و هم یائسگی سبب خونریزی می شوند. تمام انواع پولیپ ها در برخی از مواقع خودشان خوب می شوند و در برخی مواقع هم نیازمند جراحی هستند. 

 پاره شدن واژن:

اگر دارای روابط جنسی خشن و شدید هستید این عامل می تواند سبب خراش یا بریدگی در بافت واژن شود که سبب خونریزی می شود. همچنین زایمان هم می تواند این بافت را پاره کند که عموما این خون ریزی ها در عرض 1 تا 2 روز خوب می شوند. 

 آندومتریوز:

این مشکل زمانی رخ می دهد که پوشش رحم به خارج از رحم برود. این مشکل سبب التهاب در لگن و شکم می شود که سبب خونریزی بعد از سکس می شود. 

 خشکی واژن:

از دیگر دلایل شایع خونریزی بعد از سکس، خشکی واژن است. از عواملی که سبب خشکی واژن می شود می توان به سندرم ژنیتوئید یائسگی، تخریب شدن تخمدان، زایمان کرد و شیردهی، استفاده از داروهای ضد استروژن و استروئید و سرماخوردگی و … اشاره کرد. 

تشخیص خونریزی و لکه بینی بعد از سکس

 ابتدا پزشک یک سری معاینات فیزیکی انجام می دهد و سپس آزمایش های مثل آزمایش های کشت، سونوگرافی ترانس واژینال، آزمایش خون، آزمایش حاملگی و تست پاپ اسمیر و بیوپسی را تجویز می نماید. 

 راه های درمان خونریزی هنگام سکس

 در برخی از مواقع هیچ دلیل روشنی برای خونریزی بعد از سکس وجود ندارد در چنین شرایطی بهترین راهکار استفاده از راه های درمان خونریزی هنگام سکس زیر است: 

  •  استفاده از روان کننده ها و مرطوب کننده های واژن
  • استفاده از آنتی بیوتیک برای از بین بردن عفونت هایی مثل سیفلیس و کلامیدیا
  • استفاده از داروها برای از بین بردن عفونت های ویروسی
  • جراحی و کریوتراپی
  • جراحی برای درمان سرطان
  • استفاده از شیاف ها و کرم ها برای از بین بردن خشکی واژن 

اگر شما هم هنگام سکس دچار خونریزی می‌شوید می‌توانید برای درمان خانم دکتر شهره درویش زاده مراجعه کنید:

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه بیماری های زنان می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر درمان خود را به ایشان بسپارید.

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی