مزایای Prp چیست و چه کاربردهایی دارد؟

مزایای Prp چیست و چه کاربردهایی دارد؟

 ما در این مطلب قصد دارید داریم در مورد پی آر پی صحبت کنیم. لذا در ابتدا توضیح می دهیم که Prp چیست و سپس توضیح می دهیم که مزایای Prp چیست و کاربردهای Prp چیست؟ 

 امروزه زیبایی به یکی از اولویت های افراد تبدیل شده است و همین مسئله سبب شد که روزبه روز روش های جدید و تکنولوژی های مدرن پا به عرصه ی حضور بگذارند. با پیشرفت علم پزشکی روش های جدید برای زیبایی عرضه شدند و سبب شد که روش های غیر تهاجمی جایگزین روش های تهاجمی شود. یکی از جدیدترین روش های زیبایی غیر تهاجمی که امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است prp است. معروفیت این روش زیبایی سبب شد که بسیاری از افراد بخواهند بدانند Prp چیست؟ از این رو ما موضوع این مطلب خود را به این موضوع که Prp چیست اختصاص دادیم. 

 در رابطه با سوال Prp چیست باید گفت که این روش یک روش درمان زیبایی است که در ایران با نام پلاکت درمانی معروف می باشد. این روش کاربردهای مختلفی دارد که عمده ترین کاربرد پی آر پی برطرف کردن ریزش مو است. همچنین بسیاری از آسیب های ورزشی و مشکلات التهابی را می توان با استفاده از این روش از بین برد. پی آر پی یک روش تزریقی است که با استفاده از سرنگ انجام می شود. 

 در این روش که یک روش کاملا طبیعی است از اجزای خون خود فرد استفاده می شود تا با استفاده از آن بتوان به تحریک و بازسازی بافت های ﺁسیب دیده کمک کرد. با این روش می توان بافت های بخش های مختلف بدن اعم از سر و سینه و گردن صورت و دست ها را نوسازی کرد. نحوه ی عملکرد Prp به این صورت است که ابتدا خون فرد گرفته می شود و سپس با استفاده از کیت های ویژه ای پلاکت خون را جدا می کنند و غنی می کنند. در نهایت این پلاکت های غنی شده را به فرد تزریق می کنند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 از آنجایی که پلاکت ها دارای محرک های رشد هستند لذا از آن می توان برای درمان بسیاری از مشکلات مثل ریزش مو و از بین بردن چین و چروک ها و زخم های بستر و کلاژن سازی و ارتوز و سایر مشکلات این چنینی استفاده کرد. حال اگر می خواهید بدانید Prp چیست و کاربردهای Prp چیست و مزایای Prp چیست می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

 Prp چیست و چه کاربردهایی دارد؟ 

 در واقع Prp مخفف واژه ی Platelet-Rich Plasma به معنای پلاسمای غنی شده از پلاکت است. پی آر پی یا پلاکت درمانی یکی از رایج ترین روش های جوان سازی است که در دهه ی 90 وارد علم پزشکی شده است. این روش به عنوان یک روش درمانی و جوان سازی مدرن و نوین شناخته می شود که توانسته موفقیت ها و پیشرفت های زیادی در زمینه ی زیبایی به دست آورد. در نتیجه ی تحریک شدن سلول های بنیادی خون در این روش، کلاژن سازی در بدن شروع می شود که منجر به جوان سازی می شود. 

 پلاکت درمانی یا Prp چیست؟ 

 در واقع پی آر پی یکی از جدیدترین روش های جوان سازی و زیبایی در علم پزشکی است که استفاده از آن در زیبایی افراد بسیار موثر است. لذا اگر به دنبال زیبایی و جوان سازی خود هستید Prp بهترین روش است. البته در دهه های گذشته از این روش در دیگر حوزه های پزشکی مثل دندانپزشکی و جراحی های فک و صورت و درمان زخم های سوختگی استفاده می شد اما امروزه تاثیر این روش در جوان سازی و زیبایی هم ثابت شد و یک روش نوین در حوزه بشمار می رود. 

 نحوه ی عملکرد پی آر پی به این صورت است که خون فرد گرفته می شود و پلاکت خون گرفته و غنی می شود. تزریق پلاکت غنی شده سبب تحریک بافت های فرد می شود و در نهایت این بافت های آسیب دیده ترمیم و جوان می شوند. امروزه این روش غیر تهاجمی به عنوان بی خطرترین روش های زیبایی و جوان سازی شناخته می شود. چرا که این روش یک روش کاملا طبیعی است و در آن از ماده ای خارجی استفاده نمی شود. از این رو امروزه از این روش در درمان بافت های ﺁسیب دیده ی سر و صورت و گردن و دست ها و سینه استفاده می شود. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

کاربردهای Prp چیست؟

 پی آر پی یکی از پرکاربردترین روش های زیبایی است چرا که اکثر افرادی که از این روش استفاده کرده اند به نتیجه ی دلخواه خود رسیده اند. از آنجایی که این روش منجر به کلاژن سازی می شود لذا می توان از آن در نقاط مختلف بدن استفاده کرد. مهم ترین کاربردهای Prp عبارتند از: 

  •  کمک به رشد موها و از بین بردن و درمان مشکل ریز مو و طاسی سر
  • چین و چروک هایی که بر اثر افزایش سن به وجود می آید را درمان می کند
  • از دیگر کاربردهای Prp از بین بردن تیرگی ها و چین و چروک های اطراف چشم است
  • کشیدگی پوست صورت
  • از بین بردن چین و چروک های دست
  • از ترکیب پی آر پی و چربی می توان برای حجم دهی بخش های مختلف بدن مثل لب و سینه و گونه و باسن استفاده کرد.
  • جوان سازی و شادابی پوست با لایه برداری
  • از بین بردن جای سوختگی و بریدگی
  • درمان جای جوش و آکنه و از بین بردن زائده های پوستی از دیگر کاربردهای Prp است. 

 مزایای Prp چیست؟ 

 با توجه به کاربردهای زیاد این روش یکی از مهم ترین سوالات افراد این است که مزایای Prp چیست؟ مزایای این روش عبارتند از: 

  •  یکی از مهم ترین مزایای Prp این است که چون در این روش از هیچ ماده ی غیر طبیعی و خارجی استفاده نشده است لذا به عنوان ایمن ترین وکم خطرترین روش های زیبایی شناخته شده است.
  • همچنین چون در این روش از خون خود فرد استفاده می شود لذا از عوارض کمی برخوردار است و امکان عوارضی چون عفونت و حساسیت و پس زدن بافت در آن وجود ندارد.
  • همچنین این روش زیبایی یک روش سرپایی است لذا دوره ی نقاهتی ندارد و نیاز به بستری ندارد.
  • انجام این روش در نقاط مختلف بدن صورت می گیرد و هیچ نوع محدودیتی ندارد.
  • از آنجایی که جسم خارجی وارد بدن فرد نمی شود لذا هیچ حساسیتی برای او به وجود نمی آورد.
  • از دیگر مزیت های این روش این است که کاملا بدون درد است چرا که با استفاده از بی حسی موضعی، نقطه ی مورد نظر بی حس می شود.
  • این روش جوانسازی از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است. 
وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 مهم ترین توصیه ها قبل و بعد از انجام Prp

  •  یکی از مهم ترین نکاتی که قبل از انجام این روش زیبایی بهتر است انجام دهید این است که یکی دو روز قبل از انجام این روش مقدار زیادی آب و مایعات مصرف کنید تا بدنتان هیدراته و پر آب شود.
  • همچنین یک یا دو هفته قبل از انجام این روش جوان سازی از خوردن چربی زیاد و کافئین زیاد خودداری کنید.
  • در صورت استفاده از دارو قبل از انجام پی آر پی حتما با پزشک خود این موضوع را در میان بگذارید. چرا که بسیاری از مکمل ها سبب می شوند کبودی بعد از این روش افزایش یابد از این رو بهتر است 2 تا 3 هفته قبل از این روش از مصرف آن ها خودداری کنید. 

برای انجام Prp به کدام کلینیک مراجعه کنم؟

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه بیماری های زنان می باشند که شما می توانید برای انجام Prp با اطمینان خاطر به ایشان مراجعه کنید و روند درمان خود را آغاز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی