هر آنچه که باید درباره ی راه های جلوگیری از بارداری بدانید!

هر آنچه که باید درباره ی روش های جلوگیری از بارداری بدانید!

 راه های جلوگیری از بارداری از جمله ی روش هایی هستند که با پیشرفته تر شدن دنیا، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می کنند. در واقع می توان گفت که میل به بچه دار شدن و بچه دار نشدن دو گزینه ی پیش روی هر زوجی است که امروزه آزادی انتخاب بین این دو گزینه برای زوجین راحت تر شده است. وقتی صحبت از راه های جلوگیری از بارداری می شود، منظور استفاده از روش ها، داروها و دستگاه هایی است که به کمک آن ها می توان از بارداری ناخواسته جلوگیری نمود. در ادامه درباره ی راه های جلوگیری از بارداری بیشتر برایتان توضیح خواهیم داد. لطفا با ما همراه باشید : 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

کاندوم های مردانه و زنانه؛ یکی از راه های جلوگیری از بارداری 

  یکی از دم دستی ترین و ارزان ترین راه های جلوگیری از بارداری، استفاده از کاندوم ها می باشد. کاندوم های زنانه معمولا داخل اندام تناسلی زنان و کاندوم های مردانه، روی اندام تناسلی مردانه کشیده می شوند. با اینکه احتمال موفقیت هر کدام از این کاندوم ها، صد در صد نیست، اما باز هم استفاده از کاندوم ها به عنوان یکی از ارزان ترین راه های جلوگیری از بارداری، بسیار رایج می باشد. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

دیافراگم و اسفنج با اسپرم کش؛ یکی از روش های جلوگیری از بارداری 

 دیافراگم ها یکی دیگر از ابزاری هستند که در زمینه ی راه های جلوگیری از بارداری استفاده می شوند. این بازار ها شبیه یک کلاهک منعطف است. ان کلاهک باید با توجه به وزن خانم ها و اندازه ی واژنشان توسط دکتر متخصص تجویز شود. در واقع اگر خانمی با توجه به وزن زمان تجویز دیافراگم، افزایش و یا کاهش وزن پیدا کرده باشد، باید دوباره به دکتر مربوطه مراجعه کرده و دیافراگم جدید با اندازه ی جدید دریافت نماید. 

  دیافراگم ها باید به همراه اسپرم کش استفاده شوند. اسفنج ها نیز یکی دیگر از ابزارها و راه های جلوگیری از بارداری می باشند. اسفنج ها شبیه به دیافراگ هستند اما با این تفاوت که برای استفاده از آن ها دیگر نیازی به تجویز پزشک متخصص نیست. لازم به ذکر است که اسفنج ها هم باید با اسپرم کش استفاده شوند. 

قرص های ضد بارداری ؛ یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری 

 قرص های ضد بارداری یکی از راه های جلوگیری از بارداری است که معمولا خیلی کم پیش می آید که با شکست مواجه شود. این قرص ها انواع مختلفی دارند و اکثر دارای پروژسترون می باشند. قرص های ضد بارداری ترکیبی یکی از پرطرفدارترین نوع این محصولات هستند. قرص های ضد بارداری به عنوان یکی از راه های جلوگیری از بارداری، باید در ساعت خاصی از روز و به صورت متداوم توسط خانم ها مصرف شود. این قرص تاثیر مثبتی بر روی سیکل پریود و شرایط سندروم پیش از قاعدگی خانم ها داشته و دردها و فشارهای عصبی و روانی این دوره ها کم می نماید. لازم است بدانید که اگر خانم ها در زمان دقیق، از این قرص ها استفاده نکنند، احتمال دارد بارداری ناخواسته شکل بگیرد. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

کاربرد چسب و حلقه به عنوان یکی از راه های جلوگیری از بارداری 

 چسب و حلقه نیز و دو گزینه ی شبیه بهم از ابزارهایی هستند که به عنوان راه های جلوگیری از بارداری معرفی شده اند. این دو گزینه عملکردی شبیه قرص های ضد بارداری اما قوی تر دارند. چسب ها یک تکه ی چسبی هستند که معمولا بر روی بازو، باسن، شکم و به طور کلی در قسمت بالا تنه چسبانده می شوند. دوره ی مصرف این چسب ها همیشگی است اما باید به صورت هفتگی تعویض گردد. حلقه ها هم یک وسیله ی حلقه ای کوچک هستند که داخل واژن خانم ها قرار می گیرند. دوره ی استفاده از حلقه ها معمولا از روز پنجم پریود شروع شده و باید سه هفته در داخل واژن قرار گیرد. احتمال موفقیت چسب و حلقه برای جلوگیری از بارداری ناخواسته به 92 درصد می رسد. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

آمپول های ضد بارداری 

 یکی از قوی ترین راه های جلوگیری از بارداری، استفاده از این آمپول هاست. این آمپول ها حاوی پروژسترون بوده و به صورت عضلانی در بازوی خانم ها تزریق می شود. تاثیر این آمپول ها تا سه ماه است و موفقیت آمپول های ضد بارداری تا 99 درصد نیز می رسد. در واقع به کمک این آمپول ها پروژسترون وارد بدن خانم ها شده و از بارداری جلوگیری می کند. 

آی.یو.دی، یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری 

 یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری که بسیار موفقیت آمیز می باشد، آی.یو.دی ها هستند. آی.یو.دی ها دو نوع هستند؛ آی.یو.دی های مسی و آی.یو.دی های پروژسترونی! در واقع آی.یو.دی ها یک وسیله ی T شکل هستند که داخل واژن قرار می گیرند. عمر آی.یو.دی های مسی تا دوازده سال و آی.یو.دی ها های پروژسترونی تا پنج سال در داخل واژن می توانند قرار گیرند. این دستگاه از نظر فیزیکی اصلا مشخص نیست و هیچ محدودیتی در رابطه جنسی زوجین به وجود نمی آورد. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

کپسول های کاشتنی؛ یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری 

 کپسول های کاشتنی یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری می باشند که طرفداران مخصوص به خود را در بین زوجین دارند. این کپسول ها سایزی به اندازه چوب کبریت دارند و پلاستیکی مانند هستند. دکتر متخصص با قرار دادن این کپسول ها در زیر پوست بازوی خانم ها، بدن خانم ها را تا سه سال در برابر بارداری ناخواسته ایمن می سازد. در واقع کپسول های کاشتنی یکی دیگر از موفقیت آمیز ترین راه های جلوگیری از بارداری می باشند.  

آگاهی از زمان باروری و یا پرهیز دوره ای از انجام رابطه ی جنسی  

 لازم است که یک خانم بداند بدنش کی برای بارداری آماده است. با تسلط بر این موضوع، زوجین می توانند با کنترل روابط جنسی خود در این دوره، احتمال بارداری ناخواسته را به صفر برسانند. اما خب برخی از زوجین هم هستند که نمی توانند و یا نمی خواهند آنطور که باید از رابطه ی جنسی شان خودداری کنند! 

 برای این موضوع نیز راه حلی وجود دارد و آن این است که در روزهایی که احتمال بارداری وجود دارد، خانم یا آقا از یکی از راه های جلوگیری از بارداری برای خودشان استفاده نمایند. به این صورت دیگر احتیاجی به استفاده از هورمون و یا روش های سخت دیگر به صورت دائمی وجود ندارد. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 عمل وازکتومی و بستن لوله های رحمی؛ یکی دیگر از راه های جلوگیری از بارداری

 گاهی اوقات هم پیش می آید که زوجین تمایلی به استفاده از قرص های هورمونی، دستگاه های مختلف و یا ابزارهای دیگر نیستند. در این شرایط عمل وازکتومی و بستن لوله های رحمی، یکی از راه های جلوگیری از بارداری است که پیشنهاد می شود. این عمل ها دائمی بوده و معمولا قابل برگشت نمی باشند.  

 وازکتومی عملی است که بر روی بدن آقایان انجام می شود. در این عمل لوله های اسپرم توسط پزشک متخصص بسته شده و بعد از گذشت دوره ی نقاهت، دیگر نیازی به استفاده از راه های جلوگیری از بارداری دیگر نمی باشد. این عمل یکی از موفقیت آمیز ترین راه های جلوگیری از بارداری می باشد.  

 بستن لوله های رحمی نیز عملی است که مانند وازکتومی، بر روی خانم ها انجام می شود. در این روش لوله های فالوپ بسته شده و احتمال بارداری به صفر می رسد. البته لازم است بدانید که این دو عمل معمولا توسط زوجینی انجام می شود که صاحب فرزند و یا فرزندانی هستند و دیگر تمایلی به بارداری مجدد ندارند.   

برای مشاوره جلوگیری از بارداری به کدام کلینیک مراجعه کنیم؟

 دکتر شهره درویش زاده جراح و متخصص زنان زایمان نازایی و زیبایی زنان با 25 سال سابقه فعالیت حرفه ای در زمینه مشاوره زنان و عضویت در انجمن جراحان آمریکا آماده مشاوره دادن به زوج ها برای انتخاب بهترین روش جلوگیری از بارداری هستند در صورتی که ترس از بارداری باعث ایجاد استرس در روابط زناشویی شما شده با مراجعه به کلینیک تخصصی دکتر شهره درویش زاده می توانید با دریافت مشاوره از دکتر شهره درویش زاده بهترین انتخاب در این زمینه را داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی