ویروس hpv

عفونت یا ویروس hpv یکی از شایع ترین بیماری های مقاربتی در سراسر نیاست که یکی از بالاترین راه های انتقال در بین افراد رابطه جنسی می باشد که بالاترین میزان شیوع در بین افراد را دارد. hpv با سویه های زیادی در بین افراد شیوع دارد و با توجه به عوارضی که ایجاد می کند، به دسته های How Risk و Low Risk تقسیم می شود

از جمله سویه های پر ریسک این ویروس، سویه های 16 و 18 می باشد که می تواند باعث ایجاد انواع  پاتولوژیک و ضایعات پیش سرطانی دهانه رحم شود. سویه 18 این ویروس ، نسبت به سویه 16 وخیم تر است. عارضه و علایم ابتلا به ویروس hpv در زنان بیشتر از مردان است.

سرطان

این ویروس می تواند باعث ایجاد سرطان های آلت تناسلی و سرطان پنیس در 47 رصد از مواردی که با نوع های پرخطر  hpv همراه هستند، ایجاد شود.

عوامل خطر عفونت hpv شامل:  سن فرد، استعمال دخانیات، شرکای جنسی متعدد، عدم استفاده از کاندوم، عوامل تغذیه ای و سیستم ایمنی مرتبط است. بیماری سرطان دهانه رحم از دسته بیماری های قابل پیشگیری می باشد که با غربالگری قابل پیشگیری می باشد و به تشخیص در درمان زودتر کمک می کند.

سرطان سینه و هر آنچه که نیاز است بدانید!

برای درمان عفونت ویروس hpv به چه مرکزی باید مراجعه کنیم؟

دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی و انجام بیش از 7 هزار عمل زیبایی واژن یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه جراحی های زنان می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر جراحی خود را به ایشان بسپارید و با دریافت مشاوره های کامل قبل از عمل، از نتیجه حاصله اطمینان کافی را کسب کنید.