هزینه کولپوسکوپی در تهران چه قدر است؟

هزینه کولپوسکوپی در تهران چه قدر است؟

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با کولپوسکوپی در تهران است. از این رو ما در این مطلب ابتدا به معرفی کولپوسکوپی می پردازیم و سپس هزینه کولپوسکوپی در تهران و خدمات مراکز کولپوسکوپی در تهران را بررسی می نماییم. از این رو اگر می خواهید بیشتر با کولپوسکوپی در تهران آشنا شوید می توانید با ما همراه باشید. 

 امروزه کولپوسکوپی یکی از بهترین و جدیدترین و دقیق ترین روش هایی است که با استفاده از آن می توان واژن و اطراف واژن و دهانه ی رحم و نواحی تناسلی را معاینه کرد. دستگاهی که با آن می توان این معاینات دقیق را انجام داد و علائم بیماری ها را با دقت مشاهده کرد کولپوسکوپ نام دارد. عموما معاینه با این دستگاه زمانی برای بیمار تجویز می شود که جواب تست پاپ اسمیر او غیر عادی و غیر طبیعی باشد. 

 در واقع زمانی که در تست پاپ اسمیر بیمار نمونه ای مشکوک پیدا شد پزشک معالج اقدام به انجام کولپوسکوپی می نماید. در صورتی که پزشک با استفاده از این روش سلول های غیر عادی در بدن بیمار مشاهده کرد ابتدا نمونه ای از آن را برمی دارد و سپس آن را با استفاده از میکروسکوپ بررسی می کند. از آنجایی که اکثر خانم ها قبل از انجام کولپوسکوپی دچار استرس و اضطراب می شوند ما موضوع این مطلب خود را به کولپوسکوپی در تهران اختصاص داده ایم تا با مطالعه ی آن بتوان به کاربران احساس آرامش و اطمینان ببخشیم. حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در مورد کولپوسکوپی در تهران افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

آشنایی کولپوسکوپی

 کولپوسکوپی kol-POS-kuh-pee دقیق ترین و جدیدترین روشی است که امروزه با استفاده از آن به معاینه ی دهانه ی رحم و واژن و نواحی تناسلی می پردازند و می توانند دقیقا علائم بیماری ها را بررسی نمایند. بررسی با این دستگاه زمانی انجام می گیرد که در تست پاپ اسمیر بیمار نمونه ای مشکوک و غیر طبیعی وجود داشته باشد. 

 در واقع با استفاده از این روش می توان نواحی ژنیتال زنان که شامل واژن و فرج و دهانه ی رحم می شود را معاینه کرد و بیماری های این ناحیه را تشخیص داد. انجام این معاینه با استفاده از یک منبع نوری و میکروسکوپ است که سبب می شود هر گونه ناهنجاری را در نواحی ذکر شده بررسی کرد. عموما کولپوسکوپی و بیوپسی با هم انجام می گیرد به این صورت که حین کولپوسکوپی از بافت ها در زیر میکروسکوپ، بیوپسی هم انجام می شود. هدف از انجام این کار این است که دقت و درست بودن تشخیص را افزایش دهند. 

 افزایش دقت و صحت این روش در تشخیص بیماری های نواحی تناسلی سبب شد که امروزه از این دستگاه در مراکز شهرهای مختلف استفاده شود. یکی ازمعتبرترین مراکزی که دارای بهترین دستگاه کولپوسکوپ است مرکز کولپوسکوپی در تهران است. این مراکز با داشتن بهترین دستگاه آماده ی ارائه ی خدمات کولپوسکوپی در تهران می باشند. 

 دلیل انجام کولپوسکوپی چیست؟ 

 همان طور که در بالا نیز اشاره نمودیم پس از این که در تست پاپ اسمیر نمونه ای مشکوک مشاهده شده پزشکان کولپوسکوپی را تجویز می کنند. با استفاده از این روش می توان با دقت بسیار بالایی انواع بیماری های نواحی تناسلی اعم از زگیل تناسلی، سلول های پیش سرطانی دهانه ی رحم، سلول های پیش سرطانی بافت واژن و اطراف واژن را شناسایی کرد. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 زمان مراجعه به پزشک برای انجام کولپوسکوپی در تهران 

 در واقع زمانی که شما علائمی مثل خون ریزی شدید در دوران قاعدگی، تب و لرز و دل دردهای شدید را مشاهده کردید می توانید به کولپوسکوپی در تهران مراجعه نمایید. یکی از مهم ترین ویژگی های کولپوسکوپی این است که این روش یک روش کاملا کم خطر و ایمن است به همین دلیل برای انجام آن هیچ گونه استرسی نداشته باشید چرا که احتمال عوارض در این روش مثل درد لگن و خون ریزی و عفونت بسیار کم است. لذا می توان گفت عوارض کولپوسکوپی به ندرت اتفاق می افتند. 

 چگونگی آماده شدن برای انجام کولپوسکوپی در تهران 

 برای انجام کولپوسکوپی در تهران بهتر است طبق موراد زیر آماده شوید: 

  •  حتی الامکان در دوران قاعدگی خود از انجام این کار پرهیز کنید. 
  •  دقت کنید که 1 الی 2 روز قبل از انجام کولپوسکوپی اصلا روابط جنسی از واژن نداشته باشید. 
  •  1 الی 2 روز قبل از انجام کولپوسکوپی از پد ها یا نوار بهداشتی و حتی مسکن ها استفاده نکنید. البته مسکن هایی مثل ایبوپروفن یا استامینوفن را می توانید مصرف کنید. 
  •  از استفاده ی داروهای واژینال قبل از انجام این کار خودداری کنید.

 کولپوسکوپی در تهران چگونه انجام می شود؟ 

 امروزه مراکز انجام کولپوسکوپی در تهران بسیار زیاد می باشند. به گونه ی که تقریبا در تمام مطب های متخصص زنان این دستگاه وجود دارد و می توانند این کار را انجام دهند. انجام کولپوسکوپی در تهران و یا هر شهر دیگری اصلا سخت نیست و لذا برای انجام آن هیچگونه استرسی نداشته باشید. تمام زمان لازم برای انجام این کار 10 تا 20 دقیقه است. برای انجام این کار ابتدا باید به پشت بر روی تخت دراز بکشید و سپس پاهای خود به مانند زمان انجام معاینات لگن یا انجام تست پاپ اسمیر باز کنید. 

 در این مرحله پزشک معالج وسیله ای به اسم اسپکولوم فلزی را وارد واژن می کند. کار این وسیله این است که دیواره های واژن را باز کند تا پزشک بتواند دهانه ی رحم را ببیند. سپس پزشک از دستگاهی که با آن می توان بافت ها را بزرگتر ببیند به نام کولپوسکوپ استفاده می کند. این دستگاه را در نزدیکی دهانه ی واژن نگه می دارد. پس از اینکه داخل واژن را با نوری روشن کرد با استفاده از لنز، داخل واژن را مشاهده می کند. بعد از این محله پزشک با پنبه یا چیزی شبیه گوش پا کن، مخاط دهانه ی واژن را پاک می کند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده
  •  برای بهتر تمیز شدن از محلولی خاص یا سرکه استفاده می کند که این محلول امکان دارد سبب سوزش یا مور مور شدن شما شود. این محلول کمک می کند نواحی مشکوک روشن تر شوند بهتر تشخیص داده شوند. اگر در این زمان پزشک ناحیه ای را غیر طبیعی و مشکوک دید نمونه ای از آن را برمی دارد. برای نمونه برداری از ابزار نمونه برداری که بسیار تیز هستند استفاده می شود. اگر هم چند ناحیه را غیر طبیعی دید نمونه برداری از چند ناحیه انجام می گیرد. 

     اگر نمونه برداری از دهانه ی رحم باشد آنچنان دردی ندارد و فقط بیمار کمی فشار احساس می کند. اما اگر نمونه برداری از پایین یا اطراف واژن باشد درد دارد لذا در این زمان پزشک از بی حسی موضعی استفاده می کند. از دیگر ویژگی های کولپوسکوپی این است که بعد از انجام این کار شما نیاز به هیچ استراحتی ندارید و می توانید کارهای روزمره ی خود را انجام دهید. 

     یکی از عوارض کولپوسکوپی خونریزی است عموما بعد از این کار خانم ها 1 تا 2 روز خونریزی دارند که می توانید از پر استفاده کنید. دیگر عوارض کولپوسکوپی درد واژینال است که آن هم یکی دو روزه خوب می شود. تا یک هفته بعد از کولپوسکوپی هم باید از رابطه جنسی خودداری کنید. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده
  •  هزینه کولپوسکوپی در تهران چه قدر است؟ 

     هزینه کولپوسکوپی در تهران به معیارها و عوامل متعددی بستگی دارد که می توانید با تماس به مطب مورد نظر خود از قیمت دقیق آن با خبر شوید. لازم به ذکر است بدانید از آنجایی که کولپوسکوپی از دقیق ترین روش های تشخیص سرطان دهانه رحم است لذا از معدود تست هایی هستند که بیمه ها خصوصا بیمه های تکمیلی آن را پوشش می دهند. 

    برای انجام کولپوسکوپی به کدام پزشک مراجعه کنم؟

    دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی زنان یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در حوزه زنان و زایمان هستند و شما می‌توانید برای انجام کولپوسکوپی در کلینیکی مطمئن به خانم دکتر شهره درویش زاده مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی