انواع بوی بد واژن

انواع بوی بد واژن

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با دلایل بوی بد واژن است. در واقع ما در این مطلب می خواهیم توضیح دهیم که بوی بد واژن نشانه چیست؟ همچنین انواع بوی بد واژن را معرفی می نماییم و دلایل بوی بد واژن را بررسی می نماییم. در نهایت راه های رفع بوی بد واژن را توضیح می دهیم. حال اگر تمایل دارید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید می توانید با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید. 

 در واقع بوی بد واژن تجربه ای است که همه ی خانم ها آن را تجربه کرده اند. واژن نیز مثل سایر قسمت های بدن مثل دهان و پوست دارای بوی مخصوصی است. دلیل بوی نامطبوع این قسمت از بدن وجود میکروبیوم ‌هایی است که اگر چه برای برای سلامت بدن بسیار مفید هستند اما بوی بدی از خود بروز می دهند. این بو بر اثر عواملی چون تغذیه و سلامت بدن می توان کم یا زیاد شود. در واقع این عوامل بر میزان این بوی بد بسیار تاثیر گذار هستند. 

 در راستای از بین بردن این بو باید ذکر کرد که بهتر است این بوها را به طور کامل از بین نبرد چرا که از بین بردن کامل این بوها سبب ایجاد عفونت یا حتی بوهای شدیدتر و بدتری می شود. اما می توان این بوها را کاهش داد و برای کاهش آن ها ابتدا باید انواع بوی بد واژن را بشناسید. از این رو در ادامه ی مقاله به معرفی انواع بوی بد واژن می پردازیم و توضیح می دهیم دلیل ایجاد چنین بوهایی در بدن چیست؟ 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 دلایل بوی بد واژن چیست؟ 

 بوی بد واژن یک امر کاملا طبیعی است ولی برای اکثر خانم ها این بو ﺁزاردهنده است. حتی بسیاری از خانم ها از داشتن چنین بویی احساس خجالت می کنند و معذب می شوند. خب این خجالت و معذب بودن یک امر کاملا طبیعی است چرا که هیچ شخصی علاقه ندارد بوی بد بدهد و با انتشار بوی بد خود سبب ﺁزار دیگران شود. در رابطه با این بو باید گفت به طور کلی ناحیه ی واژن تمام خانم ها دارای بویی می باشد و هیچ واژنی نیست که بو نداشته باشد. البته برخی عوامل مثل تغذیه بر میزان این بو تاثیر می گذارند. در واقع بویی که در واژن تمام خانم ها وجود دارد به دلیل فرومون هایی هستند که ترشح ﺁن ها سبب افزایش جاذبه ی جنسی می شود. 

از دیگر عواملی که بر بوی بد واژن خانم ها تاثیر می گذارد تغییرات هورمونی است که این تغییرات در دوره هایی خاص مثل دوران قاعدگی و یائسگی و بارداری بروز می کند و باعث می شود که بوی واژن خانم ها تغییر کند. 

لازم به ذکر است بدانید اگر واژن دارای بویی خفیف باشد ایرادی ندارد اما اگر این بو شدید و به همراه خارش همراه بود باید حتما به متخصص زنان مراجعه کنید. از دلایل بروز بوی بد واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از دلایل بوی بد واژن دفع مواد زائد می باشد. در واقع هر چه مواد زائد بدن بیشتر باشد این مواد باید از بدن دفع شوند. از آنجایی که عموما این مواد زائد از طریق ادرار از بدن دفع می شوند لذا نواحی تناسلی درگیر این مواد هستند و با خروج پیاپی این مواد از نواحی تناسلی بوی بد و در نهایت ایجاد عفونت می شود. 
  •  در برخی از مواقع هم این مواد زائد سبب ایجاد جوش ها یا آکنه در نواحی تناسلی می شوند که سبب ایجاد عفونت می شوند. 
  •  از دیگر عوامل بوی بد واژن و عفونت، به وجود آمدن بیماری های پوستی و یا بیماری های مقاربتی است. 

 انواع بوی بد واژن 

 همان طور که اشاره نمودیم بوی واژن انواع مختلفی دارد که عبارتند از: 

 بوی ماهی:

در واقع زمانی که برخی از باکتری ها در مجاری تناسلی و واژن به طور غیر طبیعی رشد کنند سبب می شود در این نواحی عفونت ایجاد شود. این عامل را واژینوز باکتریال می گویند که در بین زنان 15 تا 44 ساله بسیار شایع است. در واقع واژینوز باکتریال یکی از رایج ترین عوامل ایجاد بوی بد و عفونت واژن در زنان با این رنج سنی می شود. این مشکل زمانی در واژن رخ می دهید که میزان PH واژن زیاد شود و همچنین باکتری ها به طور غیر طبیعی رشد کنند. این نوع از بوی واژن آنچنان خطرناک نیست و به گونه ای که افراد می توانند با گرفتن داروهایی بدون نسخه، PH واژن خود را تنظیم کنند. عموما این داروها به صورت ژل هایی هستند که در تمام داروخانه ها به فروش می رسند. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 اگر با مصرف چنین داروهایی بوی ماهی مانند در ناحیه ی واژن شما از بین نرفت می توانید به پزشک مراجعه کنید. از بین نرفتن چنین بویی نشان دهنده ی دو عامل است. اولا اینکه شما نیاز به مصرف آنتی بیوتیک دارید دوما فرد به بیماری تک ‌تارچه مهبل که یک بیماری مراقبتی است مبتلا شده است. در این راستا راه هایی برای جلوگیری از این بوی بد و عفونت وجود دارد که شامل عدم استفاده از دوش واژینال، عدم استفاده از محصولات بهداشتی خوشبو و دوری کردن از روابط جنسی خطرناک. 

 بوی مخمر:

مهم ترین عاملی که سبب می شود واژن شما بوی مخمر مانند دهد عفونت های قارچی است. در واقع این عفونت ها بوی شدیدی ندارند اما از آنجایی که ترشحاتی پنیری شکل دارند از خود بوی مخمر تولید می کنند. از نشانه های عفونت قارچی می توان به خارش اطراف واژن، قرمز شدن واژن و درد داشتن بعد از ادرار اشاره کرد. این عفونت در خانم هایی که دارای دیابت هستند بیشتر می باشد. در صورت مشاهده ی چنین علائمی و بویی بهتر است به پزشک معالج خود مراجعه کنید. 

 بوی کپک:

بوی کپک و ماندگی در صورتی بروز می کند که فرد ورزشکار باشد و فعالیت بدنی زیاد داشته باشد. در صورتی که از لباس های پلاستیکی استفاده می کنید عرق در منافذ این لباس ها باقی می ماند و سبب می شود که واژن این افراد بوی بدی دهد. در واقع یکی از مهم ترین دلایلی که این بو را در واژن فرد ایجاد می کند استفاده از لباس های نایلونی و نامناسب است که سبب افزایش تعریق در فرد می شود. برای از بین بردن این بو استحمام سریع است. 

 بوی گندیدگی:

یکی از بدترین بوهای واژن بوی گندیدگی است که در این صورت حتما باید آن را از بین ببرید. بهترین راه برای از بین بردن این بو مراجعه به پزشک متخصص است. دلیل بروز چنین بویی، ماندن تامپونی در واژن به مدت چند روز است. اگر تامپونی در واژن به مدت طولانی بماند سبب ایجاد سندرم شک سمی می شود. این سندرم یک سندرم بسیار خطرناک است. از نشانه های چنین سندرمی می توان به تهوع و درد و تب اشاره کرد. 

 بوی وایتکس و بوی شیرینی و بوی فلز از دیگر انواع بوی بد واژن می باشند. 

 راه های رفع بوی بد واژن 

 همان طور که گفتیم بوی بد واژن یک امر عادی و طبیعی است و همیشه مقداری از این بو در واژن تمام خانم ها وجود دارد. اما می توان درصدی از این بوها را با استفاده از روش های کاهش داد. از جمله راه های رفع بوی بد واژن عبارتند از:

سلامت جنسی چیست؟

رعایت کردن اصول بهداشتی:

این عامل یکی از بهترین روش هایی است که می توانید این بو را کاهش دهید. مثلا حتما بعد از رابطه ی جنسی ادرار کنید یا زمان پاک کردن مدفوع از جلو به عقب پاک کنید تا ذرات و باقی مانده های مدفوع وارد واژن نشوند. بعد از ورزش کردن و عرق کردن دوش بگیرید. 

استفاده از محصولات قاعدگی مطلوب:

بوی بد واژن در زمان قاعدگی که عموما شبیه آهن یا آمونیاک است برای بسیاری از خانم ها شدیدتر می شود. چیزی که این عامل را تشدید می کند استفاده از محصولات قاعدگی نامناسب است. لذا برای کاهش این بو بهتر است از خیس شدن زیاد نوار بهداشتی جلوگیری کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی