جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن

جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن

 جوانسازی واژن اصطلاحی گسترده برای درمان های اصلاحی واژن است. این روش ها را میتوان به دلایل زیبایی و یا برای حل مشکلات مربوط به بالا رفتن سن یا زایمان مانند بی اختیاری ادرار، شلی واژن و موارد مشابه به کار برد. واژن خانم ها طی فرآیند بارداری و زایمان فشار و کشش قابل توجهی را متحمل می شوند بنابراین شکایت خانم ها پس از زایمان به دلایلی مانند شلی واژن، کاهش لذت جنسی، کاهش رضایت شریک زندگی و مواردی مانند این ها بسیار شایع است. با نزدیک شدن زنان به یائسگی کاهش طبیعی استروژن همچنین میتواند منجر به خشکی واژن شود که مشکلات زیادی به همراه می آورد. امروزه روش های مختلفی برای جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن وجود دارد که کمک زیادی به حل این مشکلات خانم ها کرده است. 

درمان های مبتنی بر انرژی چیست؟

 درمان های مبتنی بر انرژی روش های غیر جراحی هستند که از گرما استفاده می کنند. درمان ها با دستگاهی انجام می شود که انرژی را متمرکز کرده و بافت را گرم می کنند. دستگاه های مبتنی بر انرژی اخیرا برای جوان سازی واژن و تنگ کردن واژن استفاده می شوند و هدف از آن تقویت رگ های خونی و افزایش کلاژن سازی است.

انواع مختلف درمان های مبتنی بر انرژی برای جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن کدامند؟ 

1) روش RF(Radiofrequency)

2) روش کربوکسی تراپی

 روش RF(Radiofrequency) چیست؟

در این روش از امواج الکترومغناطیسی در دستگاه RF استفاده می شود که شبیه امواج مورد استفاده در مایکروویو است با این تفاوت که از میزان کمتری انرژی برای گرم شدن بافت  و متمرکز شدن آن استفاده می شود. به طور کلی این روش باعث تحریک کلاژن سازی و ترمیم زخم و در نتیجه باعث سفت شدن بافت می شود. 

 فناوری RF چگونه به سفت شدن واژن کمک می کند؟

از این روش برای گرم کردن لایه مخاط واژن استفاده می شود که این عمل باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین شده و جریان خون در این ناحیه افزایش می یابد همچنین رطوبت واژن را افزایش می دهد و مشکلات ناشی از خشکی واژن را برطرف می کند.

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 روش RFچگونه انجام می شود؟

 درمان شل شدن واژن به روشRF یک روش غیر جراحی است که در حدود 10 الی 15 دقیقه انجام می شود. ابتدا یک ژل مخصوص که مبتنی بر آب است به ناحیه لب های واژن زده می شود سپس با استفاده از دستگاه، انرژی مذکور به آن قسمت وارد می شود. در طول انجام این روش شخص هیچگونه دردی حس نمی کند فقط گرمای حاصل از انرژی که دستگاه تولید می کند باعث افزایش جریان خون در واژن می شود. 

مزایای جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن با روش RF:

  •  بدون بیهوشی انجام می شود
  • خشکی واژن برطرف می شود و رطوبت آن افزایش می یابد
  • باعث کاهش عفونت های واژن و مجاری ادراری می شود
  • مشکلات بی اختیاری ادرار را حل می کند
  • نسبت به سایر روش های درمانی مشابه بسیار مقرون به صرفه است 

روش کربوکسی تراپی چیست؟

 سفت شدن واژن با کربوکسی تراپی یک روش درمانی غیر جراحی برای ترمیم و بازسازی بافت واژن است که معمولا با استفاده از بی حسی موضعی انجام می شود. کربوکسی تراپی شامل 6 تا 8 ریز تزریق دی اکسید کربن در ناحیه واژن است که باعث بهبود روند خون رسانی و در نتیجه بازسازی بافت واژن می شود.این روش در کل در 15 دقیقه انجام می شود نکته قابل توجه این است که به دلیل اثر گاز دی اکسید کربن بلافاصله پس از پایان فرآیند ناحیه واژن ممکن است متورم به نظر برسد اما بعد از 30 دقیقه این تورم از بین می رود. 

مزایای جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن با کربوکسی تراپی:

  •  یک درمان 15 دقیقه ای بدون درد است
  • باعث تقویت عضلات، قدرت و کشش بافت های واژن می شود
  • باعث کنترل بی اختیاری ادرار می شود
  • باعث جوانسازی واژن و از بین رفتن حالت چروک در واژن می شود
  • بیمار بلافاصله پس از اتمام فرآیند می تواند به زندگی عادی خود برگردد 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

جوانسازی واژن با روشPRP:

 جوانسازی واژن با PRP یک روش بسیار خاص برای استفاده از فاکتورهای رشد مشتق شده از خون برای حل مشکلات ناشی از شل شدن واژن  مانند بی اختیاری ادرار و سایر مشکلات مشابه است.PRP شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به دیواره فوقانی واژن است که باعث تکثیر سلول های بنیادی و بازسازی بافت واژن می شود. فاکتورهای رشد آزاد شده از PRP تولید کلاژن و الاستین را داخل واژن افزایش می دهند و باعث افزایش ضخامت بافت واژن می شوند. 

 روش PRP  چگونه انجام می شود؟ 

 PRP حاوی غلظت بالایی از پلاکت ها و پروتئن های فعال زیستی است که با استفاده از پرتوی لیزر باعث آزاد شدن فاکتورهای رشد برای تقویت کلاژن سازی می شود. در این روش PRP از خون خود شخص برداشته می شود و این مایع شامل فاکتورهای رشد است که باعث افزایش جریان خون و بازسازی بافت واژن می شود. کل مراحل این فرآیند از خونگیری تا فرآوری و تزریق به محل درمان تقریبا یک ساعت طول می کشد. 

تزریق پلاسمای غنی از پلاکت چگونه باعث جوانسازی واژن می شود؟

 پلاکت ها سلول هایی در خون هستند که مسئول لخته شدن هستند و زمانی که در بدن نوعی آسیب ایجاد شود  رگ های خونی آسیب دیده در محل آسیب سیگنالی را برای پلاکت ها ارسال میکنند و این پلاکت ها هستند که به رگ متصل شده، باعث لخته شدن خون و توقف خونریزی می شوند با گرفتن خون از فرد و تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به فرد باعث می شود پلاکت ها باعث بهبودی و بازسازی بافت واژن شوند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

روش انتقال و تزریق چربی به واژن چگونه باعث جوانسازی واژن می شود؟

 جوانسازی واژن با انتقال چربی از روش های تقویت بافت واژن است. برای انجام این روش سلول های چربی ابتدا از ناحیه ای از بدن با چربی اضافی مانند شکم، ران ها یا باسن برداشته می شود سپس چربی برای تزریق مجدد دقیق به ناحیه واژن خالص می شود. هنگام تزریق چربی، چربی را معمولا به لابیا ماژور( لب های بیرونی دستگاه تناسلی) تزریق می کنند. 

مراحل جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن با روش تزریق چربی:

 اولین مرحله تزریق چربی، انجام لیپوساکشن به منظور برداشت چربی است. لیپوساکشن به طور معمول روی ران یا باسن انجام می شود. برای اطمینان از این که حداکثر میزان چربی به لابیا منتقل می شود، پزشک ابتدا چربی را خالص کرده و از هر گونه بقایای سلولی پاک می کند. مرحله آخر مرحله ی تزریق چربی به لابیاست. پزشک با استفاده از سرنگ های کوچک مخصوص، چربی را در عمق های مختلف و به میزان خیلی کم به لابیا تزریق می کند و باعث سفت شدن و جوانسازی واژن می شود. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

برای انجام روش های مختلف جوانسازی واژن و تنگ کردن واژن به کدام کلینیک باید مراجعه کنیم؟

 دکتر شهره درویش زاده جراح و متخصص زنان زایمان نازایی و زیبایی زنان  با سابقه 25 سال فعالیت حرفه ای در زمینه زنان و انجام بیش از 7 هزار عمل زیبایی واژن یکی از باتجربه ترین پزشکان در این زمینه می باشند. دکتر درویش زاده دارای مدرک جراحی زیبایی و ترمیمی از آمریکا، با استفاده از مجهزترین و به روزترین دستگاه ها و جدیدترین متدها  زیبایی و جوانی واژن و اعتماد به نفس را به شما بازمی گردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی