نشانه های بی اختیاری ادرار در زنان

نشانه های بی اختیاری ادرار در زنان

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با موضوع بی اختیاری ادرار در زنان است. از این رو ما در این مطلب توضیح می دهیم که نشانه های بی اختیاری ادرار در زنان چیست و سپس علائم بی اختیاری ادرار در زنان و راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان را توضیح می دهیم.

 در واقع بی اختیاری ادرار در زنان می تواند در هر سنی اتفاق بیفتد. به همین دلیل بسیاری از خانم ها تمایل دارند بدانند چرا برخی از افراد دچار این مشکل می شوند و اصل راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟ بی اختیاری ادرار مشکلی است که بسیاری از خانم ها از آن شکایت دارند چرا که هیچ شخصی حاضر نیست زمانی که به بیرون می رود اگر دسترسی به دستشویی ندارد با لباس کثیف به خانه برگردد. بی اختیاری مشکلی است که امروزه بسیاری از جوانان و میانسال ها از آن رنج می برند و به دنبال درمان آن هستند. 

 از این رو ما در این مطلب ابتدا توضیح می دهیم که بی اختیاری ادرار در زنان چه نشانه هایی دارد و علت و راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان را توضیح می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را تا انتهای مقاله همراهی نمایید. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 نشانه های بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟ 

 به طور کلی هر شخصی که نتواند با اراده و خواست خود ادرار خود را کنترل کند آن شخص دارای بی اختیاری ادرار است. لذا خانم هایی که نمی توانند ادرار خود را در مثانه نگه دارند دارای بی اختیاری هستند. این اشخاص می توانند با نشانه های مختلفی پی ببرند که دچار بی اختیاری ادرار هستند یا خیر. یکی از رایج ترین علائم بی اختیاری ادرار در زنان این است که اشخاص مبتلا به این مشکل در زمان عطسه کردن یا سرفه کردن و یا حتی خندیدن و جابه جایی وسایل سنگین نمی توانند ادرار خود را کنترل کنند و به طور ناگهانی و به گونه ای که اختیار ندارند ادرار از مثانه ی آن ها خارج می شود. از دیگر علائم بی اختیاری ادرار در زنان این است که حتی برخی از زنان در زمان رقصیدن و یا پریدن هم نمی توانند ادرار خود را کنترل کنند. 

 از دیگر نشانه های بی اختیاری ادرار در زنان این است که این افراد به محض پر شدن مثانه باید حتما خود را به دستشویی برسانند و نمی توانند کنترل کنند. عموما افرادی که به این بیماری مبتلا هستند در شب نمی توانند نمی توانند ادرار خود را کنترل کنند و از شدت ادرار بیدار می شوند. این مشکل نشانه های مختلفی دارد. برخی افراد هم پس از اینکه به دستشویی رفتند باز هم احساس پر شدگی مثانه دارند. 

 این ویژگی های اختیاری باعث می شود اغلب افرادی که دچار آن هستند همیشه عصبی و کلافه باشند. چرا که حتما باید خودشان را زود به دستشویی برسانند و یا حتما لباس زیر خود را عوض کنند. حتی این مشکل به کارهای روزمره ی افراد هم آسیب می رساند و نمی گذارد که این افراد به کارهای خود برسند. این مسائل سبب شد که این افراد به دنبال راه های درمان بی اختیاری ادرار باشند. 

 قبل از اینکه به بررسی راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان بپردازیم ابتدا باید توضیح دهیم که اصلا دلایل بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟ 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 دلایل بی اختیاری ادرار در زنان چیست؟ 

 از جمله دلایل بی اختیاری ادرار در زنان عبارتند از: 

 یکی از رایج ترین دلیل های بی اختیاری ادرار در خانم ها شل شدن عضلات مثانه است که این امر به سبب فشاری است که در بارداری و زایمان به مثانه وارد می شود.

  • چاق شدن خانم ها مخصوصا چاقی شکمی از دیگر دلایلی این مشکل است.
  • آسیب های ورزشی که به خانم ها وارد می شود باعث ضعیف شدن عضلات مثانه می شود
  • گرفتگی عضلات مثانه که مهم ترین عامل این مشکل عفونت مثانه است
  • التهاباتی که در داخل مثانه ایجاد می شود سبب از بین رفتن عصب مثانه می شود
  • از دیگر دلایل و عواملی که بی اختیاری زنان را در پی دارد شامل مصرف داروهای فشار خون و ضد افسردگی و ادرار آور می باشد. 

 تمام دلایل ذکر شده در بالا سبب می شود پیام های عصبی که مربوط به ادرار است به مغز ارسال نشود لذا ادرار فرد با کمترین فشار مثل سرفه و عطسه و دویدن و … از مثانه ی او خارج شود. 

 راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان 

 بی اختیاری انواع مختلفی دارد که شامل بی اختیاری فوریتی و بی اختیاری ادراری استرسی و بی اختیاری ترکیبی و بی اختیاری ادراری مداوم می باشد. به طور کلی اگر دچار هر کدام از این بی اختیاری های ادراری شدید بهتر است که برای درمان آن اقدام کنید. چرا که درمان نشدن آن بر روح و جسم شما بسیار تاثیر می گذارد و سبب ضعیف شدن شما می شود. از بهترین راهکارهای درمان این بیماری مراجعه به پزشک متخصص اورولوژی است تا این مشکل شما را درمان کند. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده
  •  در رابطه با راه های درمان بی اختیاری ادرار در زنان باید متذکر شویم که راه های درمان این بیماری اصلا سخت و پیچیده نیست و لذا هیچ نوع استرسی از بابت درمان آن نداشته باشید چرا که پزشک متخصص با ساده ترین راهکارها می تواند این مشکل را درمان کند. یکی از ساده ترین راه ها برای حل این مشکل ورزش کردن و تغییر دادن سبک زندگی است که اکثر پزشکان این راه ها را پیشنهاد می کنند. 

     رژیم غذایی مناسب بهترین راه درمان بی اختیاری ادرار در زنان 

     یکی از توصیه های غلطی که به افراد دارای بی اختیاری ادرار گفته می شود مصرف کمتر آب و مایعات است تا مثانه ی آن ها کمتر پر شود. اما این یک تجویز غلط است چرا که بدن دچار کم آبی می شود و مشکلات و عوارض دیگری را برای بدن به همراه دارد. لذا داشتن یک رژیم غذایی مطلوب و تغذیه ی درست بهترین راهکار درمان این بیماری است. رژیم غذایی درستی که می تواند به درمان این مشکل کمک کند عبارتند از: 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده
    •  مایعات خود را در طول روز به مرور بخورید و حتی الامکان آن ها را مدت کوتاهی نخورید.  مثلا آب را هر 4 ساعت میل کنید تا بتواند مواد مضر بدنتان را دفع کند.
    • حتی الامکان بعد از خوردن شام از خوردن چای و سایر مایعات خودداری کنید تا شب از ادرار زیاد بیدار نشوید.
    • در صورتی که هم بی اختیاری ادرار و هم خارش دارید از شیر بادام استفاده کنید.
    • حتی الامکان از خوردن مواد غذایی چون قارچ، نوشیدنی های گازدار و الکلی، مرکبات و شیرینی خودداری کنید چرا که بر مثانه تاثیر مستقیم دارند.
    • اگر یبوست دارید حتما یبوست خود را با خوردن انجیرخشک یا تازه و یا دیگر مواد ملین درمان کنید چرا که یبوست هم بر بی اختیاری مثانه تاثیر می گذارد باعث فشار آمدن به عضلات مثانه می شود.
    • سعی کنید از سبزیجاتی که فیبر بالایی دارند مثل کاهو کلم و شاهی و انگور به وفور استفاده کنید.
    • حتی الامکان مصرف چای و قهوه را کاهش دهید چرا که کافئین هم مثانه را تحریک می کند. 

     علاوه بر رژیم غذایی و تغذیه ی مناسب، ورزش کردن از دیگر راه های کم هزینه و مناسب برای درمان بی اختیاری ادرار است. رژیم گرفتن در کنار ورزش کردن در درمان این بیماری معجزه می کند. یکی از بهترین تمرینات ورزشی برای درمان این مشکل انجام حرکات و تمرینات لگن است چرا که به تقویت شدن عضلات این قسمت کمک زیادی می کند و سبب می شود که این افراد بتوانند کنترل بیشتری روی مثانه ی خود داشته باشند. 

    برای درمان بی اختیاری ادرار به کدام پزشک مراجعه کنم؟

    دکتر شهره درویش زاده، جراح و متخصص زنان زایمان و نازایی با 25 سال سابقه درخشان فعالیت حرفه ای در حوزه پزشکی یکی از با تجربه ترین و حاذق ترین پزشکان در زمینه درمان بیماری های زنان می باشند که شما می توانید با اطمینان خاطر برای درمان بی اختیاری ادرار به ایشان مراجعه کنید و برای همیشه از شر این بیماری خلاص شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی