همه چیز و هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید

همه چیز و هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید

 ما در این مطلب می خواهیم در مورد عادت ماهانه و هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید صحبت می کنیم. برای آشنایی با موضوع هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید. 

 هر زنی در زندگی خود با یک مشکل و فرآیند تکراری همیشه روبه رو می شود و در بسیاری از مواقع این فرآیند یک فرآیند ناخوشایند است که در بسیاری از مواقع هم اثرات و نتایج منفی دارد. این فرآیند و مشکل تکراری تقریبا نیمی از هر ماه زنان را درگیر خود می کند و در این دوره جذابیت ها و شادی برای اغلب خانم ها از بین می رود. تبعات منفی این این فرآیند در برخی از خانم ها بیشتر هم می شود و سبب می شود خانم ها بسیاری از اتفاقات دنیا را سیاه ببینند و حتی دوست داشته باشند به دور از جمع باشند و در تنهایی خود گریه کنند. حتی اگر این کار را انجام ندهند و در جمع باشند معمولا عصبی هستند و عموما با اطرافیان خود در تنش و درگیری هستند و احتمال دارد که حتی روابط خود را در این دوره خراب کنند و از بین ببرند. 

 با توضیحاتی که دادیم مطمئنا متوجه شدید که که منظور ما چه فرآیندی است. بله هدف و مقصود ما سیکل عادت ماهانه یا همان قاعدگی و یا به اصطلاح پریود است. دوره ای که عموما در خانم ها حدود 3 تا 7 روز طول می کشد. اما اثرات و تبعات آن حدود 10 تا 14 روز از زندگی خانم ها را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این چند روز دوره ای است که خانم ها درد و سختی های فیزیکی و روحی زیادی را تحمل می کنند و تقریبا مثل روزهای عادی خود نیستند. از آنجایی که این دوره تبعات منفی زیادی را به خانم ها القا می کند و زندگی خانمها را تحت الشعاع خود قرار می دهد به گونه ای که خانم ها در این دوره رفتارهای غیر قابل پیش بینی از خود نشان دهند لذا می خواهند اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند. این مساله سبب شد که ما موضوع این مطلب خود را به هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید اختصاص دادیم و از این رو ما در این مطلب هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید را می گوییم. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 حال اگر می خواهید اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید و هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید می توانید با ما در ادامه ی مطلب همراه باشید. 

 هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید 

 ما در این قسمت از مقاله در مورد هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید صحبت می کنیم تا با اطلاعات بیشتری با این سیکل روبه رو شوید. در واقع اثرات و نشانه های سیکل قاعدگی به قدری ویژه است که حتی اگر زنی تاریخ سیکل قاعدگی خود را فراموش کرده باشد ولی نشانه های آن را ببیند مطمئنا متوجه می شود که قاعدگی او نزدیک است. از نشانه های عادت ماهانه این است که قبل از قاعدگی اشتهای زنان به صورت غیر طبیعی زیاد می شود یا اینکه اعصاب آن ها برای یک سری اتفاق های خیلی معمولی به هم می ریزد و سبب تنش و درگیری آن ها با بسیاری از افراد می شوند. از دیگر نشانه های عادت ماهانه این است که در این دوره خانم ها تنها اتفاق های تلخ و قدیمی را به یاد می آورند و جذابیت دنیا کاملا برای آن ها از بین می رود. در این دوره رفتار عادی دیگران برای زنان عجیب به نظر می رسد و دوست دارند به دور از همه در یک اتاق تنها بمانند و با کسی ارتباط نداشته باشند. از دیگر نشانه های عادت ماهانه داشتن درد سینه و متورم شدن سینه است. 

 وقتی خانم ها این نشانه ها را در خود دیدند متوجه می شوند که سیکل قاعدگی آن ها نزدیک است. از این رو خود را برای تحمل کردن دردهای فیزیکی و احساسی زیاد آماده می کنند. از آنجایی که همیشه باید خانم ها در این دوره صبر و حوصله ی زیادی از خود نشان دهند و نمی تواند هرگز از این دوره فرار کند و باید عصبی و تنبل بودن را تحمل کنند لذا تمایل دارند اطلاعات خود را برای بهتر بودن در این دوره افزایش دهند. از این رو ما در این مطلب هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید را تهیه نمودید. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید؛ مشکلات دوره ی قاعدگی چیست؟ 

 قاعدگی دوره ای است که در ﺁن هورمون ها هم در بدن و هم در مغز تغییر می کنند و این تغییرات سبب می شوند که ظاهر و انرژی بدن خانم ها همچنین احساسات و روحیه ی آن ها هم تغییر کند. دوره ی قاعدگی در خانم ها به صورت های مختلفی ظاهر می شود برخی از خانم ها پریودهای دردناک و برخی به صورت لکه بینی دارند. این متفاوت بودن باعث می شود شما هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید و اطلاعات خود را افزایش دهید. برای اینکه آشنایی با مشکلات این دوره و راه های درمان بیار اهمیت دارد ما مقاله ی هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید را تهیه نمودیم. برای اینکه با موضوع هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید آشنا شوید در ادامه همراهمان باشید. 

 هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید؛ چگونگی برطرف کردن مشکلات قاعدگی 

 همان طور که اشاره نمودیم پریود و سیکل قاعدگی در زنان به صورت های مختلفی ظاهر می شود و لذا نشانه ها و علائم آن متفاوت می باشد. این نشانه های متفاوت سبب می شود راه های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات قاعدگی وجود داشته باشد. این مسئله اهمیت هر آنچه باید درباره عادت ماهانه بدانید را نشان می دهد. بهترین راه های برطرف کردن مشکلات قاعدگی عبارتند از: 

  •  ماساژ دادن قسمت های مختلف بدن مثل شکم و پهلو و کمر
  • استفاده کردن از کیسه های آب گرم یا حوله گرم از بهترین راه های برطرف کردن این مشکلات است
  • گرفتن دوش آب گرم  
  • پیاده روی کردن
  • خودداری کردن از مصرف غذاهای نفاخ و سنگین
  • رو آرنج و زانوهای خود خم شوید
  • حتی الامکان از دمنوش های بابونه و چای سبز و گل گاوزبان استفاده کنید
  • دو روز قبل از اینکه خونریزی عادت ماهانه تان شروع شود از قرص های ویتامین E استفاده کنید.
  • حتی الامکان از مصرف قند و نمک پرهیز کنید. 

 علاوه بر این راهکارها امروزه برخی تجویزها و توصیه های طب سنتی هم به منظور کاهش و برطرف کردن مشکلات عادت ماهانه ارائه شده است که عبارتند از: 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده
  •  برای اینکه دردهای زیر شکم شما کاهش یابد بهتر است 4 تا 5 روز قبل از خونریزی ها روزی دو بار روغن بابونه را به صورت موضعی زیر ناف خود بمالید و ماساژ دهید.
  • زمانی که خونریزی های طبیعی با درد دارید می توانید روغن زنجبیل را زیر ناف خود بمالید ماساژ دهید.
  • مخلوطی از نصف قاشق غذاخوری سنبل‌ الطیب و یک قاشق مرباخوری گل گاوزبان و بادرنجبویه را دم کنید. این دمنوش را می توانید هم در زمان عادت ماهانه و هم در فاصله ی دو عادت مصرف کنید. این دمنوش هم درد را برطرف می کند و هم سبب کاهش خشم و استرس می شود.
  • در صبحانه یک لیوان چای دارچین میل کنید این کار هم سبب آرامش شما می شود و هم درد را کم می کند.
  • از خوردن غذاهای سردی مثل ماست و کاهو در این دوره خودداری کنید چرا که درد شکم را افزایش می دهند. در مقابل این غذاها می توانید غذاهای طبع گرمی مثل خرما و نان جو و نان های سبوس دار مصرف کنید.
  • اگر درد و خونریزی را با هم دارید از عرق رازیانه و بومادران استفاده کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی