کاربردهای لیزر ژولیت

کاربردهای لیزر ژولیت

 هدف از نگارش این محتوا آشنایی شما با لیزر ژولیت است. از این رو ما در ابتدا توضیح می دهیم که لیزر ژولیت چیست و سپس به بررسی مزایای لیزر ژولیت و کاربردهای لیزر ژولیت می پردازیم. 

 به طور ساده و مختصر می توان گفت که لیزر ژولیت یکی از بهترین دستگاه های زیبایی اندام تناسلی برای خانم ها می باشد. از مهم ترین ویژگی های این لیزر این است که بر پایه ی تکنولوژی لیزر اربیوم یگ( Er:Yag) است و همین مسئله سبب شد که مزیت های آن در مقایسه با لیزرهای دی اکسید کربن Co2 بسیار بیشتر باشد. در واقع کرومووفر هدف هر دوی این لیزرها مشترک است و کروموفور هدفشان آب است با این احتساب که لیزر Er:Yag درصد آب بیشتری را هم جذب کند. اما از آنجایی که تولید کردن لیزر Co2هم آسان تر و هم کم هزینه تر است لذا اکثر شرکت های جهان این لیزر را تولید می کنند و شرکت های کمی مشغول به تولید لیزر Er:Yag می باشند. 

 حال اگر می خواهید بدانید لیزر ژولیت چیست و چه کاربردهایی دارد باید تا انتهای مقاله را مطالعه نمایید پس را ما تا انتهای مطلب همراهی نمایید. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 لیزر ژولیت چیست؟ 

 بدون شک یکی از بهترین و معتبرترین دستگاه ها و تکنولوژی هایی که در زمینه ی علم پزشکی در حوزه ی زنان و زیبایی زنان تولید و عرضه شده لیزر ژولیت است. این لیزر بعد از لیزرهای CO2 به بازار عرضه شد که طبیعتا مزایا و عملکردشان نسبت به آن ها بسیار بهتر و بیشتر است. در واقع لیزر ژولیت لیزری است که در آن از تکنولوژی لیزر اربیوم یگ Er.YAG استفاده شده است. از مهم ترین مزیت های این تکنولوژی این است که هم نتیجه ی نهایی آن بهتر است و هم عوارض جانبی آن بسیار کمتر است. مزیت های این لیزر سبب شد که لیزر ژولیت به عنوان یک معجزه در دنیای زیبایی زنان شناخته شود و سبب شد که تحولات عظیمی در درمان مشکلات زنان به وجود ﺁید. 

 مزیت های زیاد این لیزر سبب شد که کاربردهای فراوانی داشته باشد از مهم ترین کاربردهای لیزر ژولیت می توان به درمان بی اختیاری ادرار و رفع تیرگی واژن و خشکی واژن اشاره کرد. نحوه عملکرد لیزر ژولیت به قدری عالی است که حتی این دستگاه به عنوان جایگزین عالی برای جراحی های ناحیه ی واژن شناخته می شود. علاوه بر این از دیگر کاربردهای لیزر ژولیت درمان خشکی واژن و کمبود استروژن است. قبل از تولید چنین لیزری این مشکلات را با توصیه ی پمادهای استروژنی درمان می کردند اما تولید بیش از حد استروژن در بدن باعث سرطان می شود. این مسئله سبب شد امروزه لیزر ژولیت بهترین راه برای درمان این مشکل بشمار رود و لذا هورمون تراپی از دیگر کاربردهای این لیزر است. 

 از دیگر کاربردهای این لیزر کلاژن سازی است. رسیدن خانم ها به سن یائسگی سبب می شود که کلاژن سازی پوست کم شود و لذا پوست شل و افتاده شود. برای اینکه بتوان را به حالت اولیه برگرداند باید کلاژن سازی در ناحیه ی تناسلی انجام شود. این کلاژن سازی می تواند از روش های مختلف فیزیکی و شیمیایی و مکانیکی انجام شود. امروزه لیزر ژولیت یکی از بهترین روش های کلاژن سازی است این لیزر با تاباندن اشعه های لیزر خود به مخاط بافت واژن سبب کلاژن سازی می شود. 

 کاربردهای لیزر ژولیت 

 از آنجایی که این لیزر درصد جذب آب بالایی دارد لذا برای ناحیه ی مرطوب ژنیتال بسیار مناسب است و کاربردش از سایر لیزرها بیشتر است. در واقع این لیزر هم کاربرد درمانی دارد و هم زیبایی. از مهم ترین کاربردهای این لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

از بین بردن تیرگی واژن و روشن شدن این ناحیه و نواحی تناسلی:

امروزه این لیزر به عنوان بهترین روش برای رفع تیرگی واژن و کشاله ی ران و مقعد و دیگر نواحی تناسلی محسوب می شود. این لیزر یک درمان غیر تهاجمی است که سبب لایه برداری سطحی می شود و لایه تیره پوست را از بین می برد. نتیجه گیری با این لیزر به قدری سریع است که فرد می تواند در همان جلسه اول نتیجه ی دلخواه خود را ببیند. 

مشاوره و رزرو نوبت اینترنتی

شما می توانید از سامانه رزرو آنلاین استفاده کنید و برای ملاقات با دکتر و یا مشاوره، وقت خود را رزرو کنید

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

تنگ کردن واژن:

امروزه تنگ کردن واژن یکی از رایج ترین روش های زیبایی است که این کار را می توان با روش های مختلف تهاجمی و غیر تهاجمی انجام داد. روش های تهاجمی همان جراحی ها می باشند و روش های غیر تهاجمی همان لیزردرمانی است که به کمک لیزر ناحیه ی تناسلی فرد جمع می شود. با بهره گیری از لیزر ژولیت می توان عضلات واژن و کف لگن را تقویت کرد که این کار سبب می شود سلول های جوان جایگزین سلول های پیر شوند. این فرآیند رفته رفته سبب تنگ شدن و جوان شدن واژن می شود. 

برطرف کردن خشکی واژن یا همان آتروفی واژن:

یائسگی یکی از مهم ترین دلایلی است که زنان به آتروفی یا خشکی واژن دچار می شوند به همین دلیل افراد زیادی در دنیا به دنبال رفع این مشکل هستند که لیزر Er:Yag یا همان ژولیت بهترین راهکار درمان خشکی واژن است. در اثر خشکی واژ بافت های واژن رطوبت خود را از دست می دهند و خشک می شوند و سبب ایجاد سوزش و خارش در فرد می شود. لیزر ژولیت کمک می کند وباره واژن مثل قبل ترشحات خود را از سر گیرد و سلول های واژن جوان شوند.

از بین بردن علائم یائسگی:

سوزش و خارش و خشکی واژن از مهم ترین علائم یائسگی می باشد. همچنین چون تولید استروژن در این دوره کاهش می یابد عضلات لگن شل می شوند. هورمون تراپی با لیزردرمانی بهترین راهکار رفع این مشکل است. 

برطرف کردن عفونت های مزمن ناحیه ی تناسلی:

خارش و بوی بد واژن عفونت ها از مهم ترین مشکلات زنان می باشد که این علائم نشان دهنده ی عفونت می باشد. لیزر ژولیت با کلاژن سازی و جایگزین کردن سلول های جوان بهترین راهکار حل این عفونت هاست. 

برطرف کردن افتادگی رحم:

دوران یائسگی با کاهش هورمون استروژن همراه است. کاهش این هورمون سبب ضعیف شدن عضلات نگهدارنده می شود. با استفاده از این لیزر می توان توان این عضلات را افزایش داد و از افتادگی رحم جلوگیری کرد. 

درمان مشکلات جنسی:

درد ناحیه ی تناسلی و واژن در زمان روابط جنسی یکی از شایع ترین مشکلات زنان است که با استفاده از لیزر ژولیت می توان آن را از بین برد. این لیزر برخی از سلول های واژینال را بازسازی می کند و این مشکل را کاهش می دهد. 

درمان سوزش و خارش واژن:

خشکی و عفونت واژن از مهم ترین دلایل سوزش و خارش واژن است. لیزردرمانی بهترین راهکار درمان است. افزایش خون رسانی و کلاژن سازی با این لیزر سبب رفع این مشکل می شود. 

برطرف کردن بی اختیاری ادرار:

این مشکل به عوامل متعددی بستگی دارد لذا برخی از انواع آن را می توان با لیزر درمانی برطرف کرد. لیزردرمانی سبب تقویت عضلات نگهدارنده جلوی واژن می شود لذا توانایی آنها در حفظ مثانه و رحم را بیشتر می کند. تقویت این عضلات سبب بهبود عضلات کف لگن می شوند که باعث می شوند فرد در تخلیه ادرار کنترل داشته باشد. 

وبسایت دکتر شهره درویش زاده

 مزایای لیزر ژولیت 

 در واقع مزایای لیزر ژولیت سبب کاربردهای زیاد این لیزر شده است. مهم ترین مزایای این لیزر عبارتند از: 

 درمان با این لیزر در مقایسه با روش های جراحی دوره ی نقاهتی ندارد. لذا این روش برای افرادی که شاغل هستند بسیار مناسب است.

نتیجه این روش بسیار سریع است و افراد بعد از چند جلسه می توانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

عوارض جانبی این روش بسیار کمتر از جراحی است.

از دیگر مزایای این روش این است که بدون درد است لذا افرادی که طاقت درد ندارند می توانند این روش را انجام دهند.

هزینه های این روش بسیار مقرون به صرفه تر از هزینه های جراحی است.

با تنگ کردن واژن با این روش دیگر مشکلاتی در زایمان ندارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خوش آمدید دوست عزیز

آیا حساب کاربری ندارید؟
قبلی
بعدی